"Z Plánu obnovy je na túto iniciatívu vyčlenených šesť miliónov eur. Cieľom je pracovať s deťmi z vylúčených komunít so zapojením ich rodičov do tohto procesu, aby deti dostali dobré základy už doma, v rodine a prišli lepšie pripravené do školy," doplnil.
Ďalším kľúčovým opatrením je podľa Gröhlinga aj schválenie takzvaného katalógu podporných opatrení. Ide o návrh zákona, ktorý prináša systém, ako v školách pomáhať žiakom s nadaním, ale aj so znevýhodnením. Zároveň určuje, na aký typ pomoci bude mať každý žiak zo zákona nárok a bol sprevádzaný návrhom na zvýšenie počtu asistentov na 18.000 a na automatické prideľovanie asistentov aj odborníkov do škôl. Poslanec pripomenul, že predošlé vedenie ministerstva zákon pripravilo a predložilo do pripomienkového konania.
Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Ján Horecký po stredajšom rokovaní vlády uviedol, že v máji bol na rezort školstva doručený list od Národnej implementačnej a koordinačnej autority, v ktorom bol vtedajšiemu ministrovi oznámený zvýšený dohľad, keďže niektoré úlohy boli už vtedy v sklze. "Po mojom nástupe 4. októbra sme naviazali na prácu. Teraz dobiehame veci, ktoré si vyžadujú ďalšie pokračovanie. Intenzívne rokujem so splnomocnencom vlády pre rómske komunity," povedal Horecký. Podľa jeho slov ide o prioritu. Kurikulárna reforma, štrukturálne fondy aj plán obnovy sú podľa šéfa rezortu školstva veľmi zamerané na pomoc rómskym komunitám.