Náročný proces
Na začiatku je predstava zákazníka a následne vytvorí 3D model, ktorý konzultuje so zákazníkom. „Po odsúhlasení prichádza na rad vytvorenie výkresovej dokumentácie,“ hovorí s tým, že pokiaľ ide o staticky náročnú sochu, pred vytvorením výkresovej dokumentácie putuje 3D model do rúk odborníkov z Katedry Leteckej Dopravy v Žiline. „Tí ju dostanú na vytvorenie štúdie a modeláciu rôznych vonkajších vplyvov a zaťažení, aby sme vedeli, kde sochu vystužiť prípadne, kde použiť hrubší materiál. Výkresy idú na laserové páliace centrum, odkiaľ nám dodajú jednotlivé diely vypálené v presnosti desatín milimetra,“ doplnil. Potom prichádza na rad výroba. „Všetky diely sa musia roztriediť, ide o stovky výpalkov, ktoré treba pripraviť na ohýbanie. Musia sa potom zvariť, následne obrúsiť a keď je toto všetko hotové, tak potom podľa požiadavky zákazníka sa socha pieskuje a lakuje. Ak má zákazník záujem o surovú sochu, vtedy sa brúsi do lesku,“ uviedol sochár s tým, že jeho diela sú vyrobené z nehrdzavejúcej ocele akosti 304. Presné sumy, aké pýta za sochy, neprezradil. „Aktuálne ceny sa však začínajú na 5-cifernom čísle."
Kde všade sú diela
Košice, Slovensko: Lev
Tenerife, Španielsko: 2 ks Lev
Las Vegas, USA: Lev
Košice, Slovensko: Panter
Brno, Česká republika: Kôň