Sobota 21. 5.
Zina
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
12.01.2022 16:15 | Správy | Servis | Zdravie

Sviatočné prejedanie sa skončilo: 9 tipov, ako dostať postavu do formy

December je pravdepodobne pre väčšinu z nás mesiacom najnáročnejším pre naše trávenie. Vianoce a následné silvestrovské oslavy sa vyznačujú výnimočným prejedaním a aj alkoholu býva dosť.

Nie je preto nezvyčajné, že v januári pociťujeme potrebu dostať svoje trávenie do normálu. 

Podľa odborníkov sa o detoxikácii potravinami nedá hovoriť, žiadna túto schopnosť nemá. Dôležité je uvedomiť si prehrešky počas sviatkov, keď sme jedli najmä nezdravé veci. Snažte sa dostať do režimu racionálneho príjmu potravy, konzumovať menej cukrov a tukov a jesť viac zeleniny, chudého mäsa či celozrnných výrobkov. Všetko, samozrejme, s mierou. Rozhodne netreba zabudnúť na dostatočný príjem tekutín. „Mnohí si neuvedomujeme jednu z vecí, ktoré vplývajú na našu črevnú mikrobiotu a pomáhajú k tomu, aby naše črevá boli zdravé - pravidelné cvičenie,“ zdôrazňuje uznávaný gastroenterológ Ladislav Kužela.

 

1. Jedzte 3- až 5-krát denne

- Vráťte sa k pravidelnosti a jedzte najlepšie zhruba v rovnakých časoch. Na každý chod si vyhraďte pokoj, žujte pomaly. Keď jete rýchlo, žalúdok nemá dosť času vyslať do mozgu signál, že už ste sýti, a tak jete dlhšie, než potrebujete. Pri pravidelných malých dávkach jedla sa žalúdok nezastaví, trávi priebežne stále.

2. Stavte na čistú vodu

- Pitný režim pomáha optimalizovať metabolizmus. Najväčší benefit však dosiahnete čistou vodou. Ak vám to nevyhovuje, skúste nesladené čaje alebo vodu dochuťte ovocím. Pite radšej často po malých objemoch. Ak nepijete celý deň takmer nič, veľké množstvo vody naraz večer vám veľmi nepomôže. Dospelí by mali vypiť okolo 20 až 40 mililitrov tekutín na kilogram telesnej hmotnosti, čo je približne dva až tri litre denne.

3. Hýbte sa

- Obdobie korony športu v interiéroch nepraje. Nie všetky športové disciplíny sú dostupné, a ak aj sú, môžete mať obavy z možného prenosu nákazy. Zimné športy ako lyžovanie či korčuľovanie však majú svoje čaro. A ak ho neobjavíte, vyberte sa aspoň na dlhú prechádzku. Pri chôdzi s rýchlosťou 4 km/h spáli dospelý 70-kilový človek za hodinu 211 kcal.

Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: jm, Nový Čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Foto
Pútavý prestup útočníka Slavie Praha: Splnil klauzulu o góloch a mieri k európskemu gigantovi
Partnerka Müllera o živote so spevákom: Aký je Richard v súkromí a kedy od neho radšej uteká inde?
Na východnom Slovensku horí les! Hasiči sú v plnej pohotovosti
Foto
Zelenskyj o členstve Ukrajiny v EÚ: Jednoznačné stanovisko a tvrdý odkaz francúzskemu prezidentovi Macronovi
Ústavný právnik Marek Domin: Viem si predstaviť zrušiť potrebu súhlasu NRSR so vzatím poslanca do väzby
Foto
Dievčatko má zriedkavú formu rakoviny: Strašné, čo si musí dieťa vytrpieť
Andres Ambühl vytvoril rekord šampionátov: Švajčiari uštedrili Kanade debakel
Matovič má jasno: Stopka na vydávanie poslancov do väzby?! Ako to vidia OĽANO a koaličné strany
Roztomilý vtáčik sa s príchodom na Slovensko oneskoril: Dažďovník vie počas letu spať, no ešte aj... To vás dorazí
Boris Valábik jedinou vetou zneistil sám seba: Mal by sa dať liečiť? V tomto sa považuje za divného
Stoltenberg hovoril s Erdoganom o rozširovaní NATO: Na jednej veci sa zhodujeme
Polícia v Malorke zatkla skupinku nemeckých turistov: Strašné, čo napáchali!