Eva Polláková, riaditeľka Súkromnej základnej školy BESST v Trnave uvádza ako príklad motivujúceho a pokojného prostredia pre vývoj detí svoju školu, kde po pandémii a návrate do školských lavíc dali deťom najmä priestor na adaptáciu. „Dôležité bolo usmernenie učiteľov, aby si uvedomili, že deti sa po dlhodobom odlúčení od kolektívu musia opäť aklimatizovať, aby boli v psychickej pohode,“ hovorí Polláková
Vladimír Šucha dodáva, že naša spoločnosť má na najbližšie roky úlohu vybudovať ekosystém, ktorý dbá o psychickú odolnosť mladých ľudí. Podľa neho s tým súvisia nielen školy, ale aj politická zodpovednosť a nezabudnúť na úlohu každého z nás ako jednotlivca. „Mali by sme sa naučiť, že tým, že pomáhame druhým, vlastne pomáhame sami sebe. Mali by sme sa taktiež vedieť zastaviť, prijať samých seba a pracovať na svojom zlepšení. Mali by sme byť všímaví a budovať toleranciu, pretože spolu s dôverou a celkovou spokojnosťou so životom sa v týchto oblastiach nachádzame na chvoste Európy,“ uzatvára Vladimír Šucha.