Prekladisko svetového významu by bolo vybavené vlastnou železničnou stanicou, letiskom i riečnym prístavom. Začiatok prvej etapy výstavby sa odhaduje na rok 2014 a jej ukončenie o šesť rokov. Záver budovania projektu sa predpokladá okolo roku 2050.
Uzol je potrebný pre euroázijskú a celosvetovú výmenu tovaru. Práve strategická poloha predurčila Záhorie a blízke okolie Bratislavy ako optimálne,“ vysvetlil autor návrhu architekt Juraj Jančina. Ide o unikátny projekt, ktorý môže výrazne posilniť význam Slovenska zo svetového hľadiska. Terminál by všetky druhy vnútrozemskej prepravy integroval do jedného centrálneho uzla. „Stretávať by sa tu mal široký i európsky rozchod železničnej trate,“ píše sa v projektovej dokumentácii.
Plánom je, že sem bude smerovať väčšina nákladných vlakov z krajín bývalého Sovietskeho zväzu. Súčasne postavia menší železničný terminál v Košiciach. Plavebný kanál bude mať parametre dunajskej vodnej cesty a povedie k prístavu pri obci Gajary. Letisko, prioritne určené na prepravu tovaru, by malo v rámci Európy patriť medzi tie väčšie. Financovanie projektu je zatiaľ plánované zo súkromných zdrojov, pričom ide o sumu 37 miliárd eur. Ministerstvo dopravy vylúčilo financovanie projektu.
„Časť plánovaného územia sa nachádza vo vojenskom priestore, sú tu zásobníky pitnej vody. Autori preto najprv musia vypracovať dopadové štúdie na životné prostredie a obyvateľstvo,“ informoval primátor Malaciek Jozef Ondrejka. Dodal, že mesto zatiaľ nepovedalo ani áno, ani nie. Zástupcovia Malaciek sa zatiaľ s autorom projektu stretli iba raz.