Streda 29. 6.
Peter a Pavol, Petra
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
23.04.2022 00:01 | Nové Časy

8 tipov, ako sa stravovať zdravšie

Malé zmeny môžu mať významný vplyv na celkové zdravie, najmä pokiaľ ide o výživu.

Prečítajte si osem jednoduchých tipov na zdravé stravovanie z Statesman Journal, ktoré môžu fungovať vo vašom rušnom každodennom živote.

1. Zamerajte sa na farbu

Jasné farby ovocia a zeleniny znamenajú viac ako vzhľad. Každý odtieň zodpovedá inému súboru živín nachádzajúce sa v rastlinách, ktoré môžu posilniť zdravie. Snažte sa jesť rôzne farby počas dňa.

2. Zvážte cukor

Diétne pokyny odporúčajú obmedziť pridané cukry na menej ako 10 % denných kalórií. To nie je viac ako 200 kalórií pri diéte s 2 000 kalóriami. Vymeňte colu, sladený čaj a džús za vodu. Pochutnajte si na ovocí namiesto koláčikov a koláčov. Obmedzte sladkosti na špeciálne príležitosti.

3. Obmedzte soľ

Sodík je esenciálny minerál, ale môže zvýšiť váš krvný tlak. Siahnite po nesolených verziách potravín, ako sú orechy, fazuľa v konzerve a zelenina. Vyhnite sa spracovanému mäsu, ako sú údeniny.

4. Okoreniť veci

Bylinky a koreniny dodávajú chuť aj bez soli a sú takmer bez kalórií. Použite sušené alebo čerstvé, aby ste pridali chuť nad rámec soli a korenia. Nie ste si istí, ktoré z nich idú spolu? Hľadajte hotové zmesi v supermarkete, ale uistite sa, že v nich nie je pridaná soľ.

5. Pite viac vody

Zostať hydratovaný pomôže predchádzať bolestiam hlavy a únave a pomáha tráveniu. Vášmu srdcu a krvnému tlaku tiež prospieva, keď ste hydratovaní. Smäd je znakom miernej dehydratácie, preto pite vodu počas dňa, aby ste jej predišli. Pokojne si do vody pridajte citrón, uhorku alebo bylinky ako mätu či bazalku.

Otvoriť galériu
Zdroj: Adobe Stock

6. Pridávajte vlákninu

Vláknina je jednou z najprospešnejších živín – a tá, ktorú väčšina ľudí nemá dostatočne vo svojej strave. Pochádza len z rastlín, preto sa uistite, že do jedál a občerstvenia zahrniete dostatok zeleniny, celozrnných výrobkov, strukovín, ovocia, orechov a semien. Vláknina prospieva tráveniu a zdraviu srdca a pomôže vám zostať dlhšie sýty.

7. Zbavte sa tuku

Telo potrebuje tuky zo stravy, ale na výbere ich správneho druhu záleží. Voľte tie, ktoré pochádzajú z rastlín, Ponúkne vám ich olivový, avokádový alebo repkový olej. Obmedzte živočíšne tuky.

8. Jedzte viac rýb

Výnimkou z predchádzajúceho pravidla sú tučné ryby, pretože sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny, ktoré sú dobré pre zdravie srdca a mozgu. Vyberte si ryby, ako je losos alebo tuniak, mäkkýše alebo ryby s bielym mäsom, ale vynechajte maslo a namiesto vyprážania ich opečte na pare alebo grile.

Súvisiace články:
Autor: © Nový Čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Situácia je katastrofálna! V obci na východe Slovenska vyhlásili mimoriadnu situáciu: Nemáme vodu
Rusko už nie je jediné, ktoré uznalo samozvané republiky na východe Ukrajiny: Pridala sa táto krajina!
Foto
Návrat Jacka Sparrowa? Najskôr ľudia uverili kačici! Teraz je už jasné, ako sa Depp rozhodol
NATO označilo Rusko za pôvodcu humanitárnej katastrofy: Ukrajina tento jasný postoj víta
Slovenská hviezda nevylučuje pokračovanie v KHL: Za jeden rok tam zarobím viac, ako za päť rokov inde!
Rusko po vyjadrení Spojených štátov na summite NATO: Nedáme sa zastrašiť!
Foto
Trápenie blízkych sa predlžuje: Patrik zmizol na Domaši pod hladinou vody, dodnes ho nenašli
Milovníci melónov, pozor: Viete si vybrať ten správny? Na toto si dajte pozor
Doktori jej neverili, brunetku mesiace trýznili bolesti: Nečakaná záchrana prišla v poslednej chvíli
Petra Vlhová sa dozvedela novinku: Už teraz to bolo veľmi náročné, nie ešte TOTO
Trauma z rakoviny: Z toho, čím si prešiel exmoderátor Juraj Lím, mrazí! Vrátil by sa na obrazovky?
Kužmová s Rusovou postúpili do 2. kola štvorhry vo Wimbledone