13.05.2021 08:00 | Prominenti | Domáci Prominenti

Kuly po rozpade Desmodu nezostal ticho! Kritika bývalých kolegov a jasný plán

Chce čím skôr koncertovať v novom zložení.

8
Len pred necelým mesiacom šokovala fanúšikov správa, že sa známa skupina Desmod rozpadla. Z kapely odišli štyria členovia a za všetkým mal byť fakt, že už nevedeli nájsť spoločnú reč s frontmanom Máriom Kulym Kollárom (49). No, ako sa zdá, každý chce ísť svojou cestou a po spoločnej dohode im v tom ani nič nebráni. Ozval sa však Kuly, ktorý rozhodne nemieni dlho sedieť v kúte a nič nerobiť, ale sa chce venovať hudbe. Vyzerá to tak, že má už aj jasný plán.

Legendárna skupina Desmod má už svoje dni zrátané a, žiaľ, fanúšikovia ju už spoločne hrať na jednom pódiu neuvidia. „V kapele sa vyskytol závažný problém, od ktorého sa rázne dištancujeme a v ktorom sme už nevládali byť ako rukojemníci. Rozhodli sme sa preto, že ďalej už nemá zmysel pokračovať v ceste ilúzie, kde jednotlivec nadobudol pocit všemocnosti,“ zneli slová Dušana Minka, Martina Cibulku, Riša Synčáka a Rasťa Tomana. Šepkalo sa, že za rozpadom kapely malo byť to, že Kuly z nej chcel vyhodiť dvoch členov.

Tam sa nezhody členov ale rozhodne nekončili. „Možnože je aj záujem mať väčšiu časť koláča,“ vyjadrili sa spočiatku chalani na adresu Kulyho. Našťastie sa ľady medzi muzikantmi po niekoľkých dňoch pohli. „Došlo k dohode, ako si podelíme veci, ale ideme definitívne každý svojou cestou. Išlo o techniku pódiovú, ozvučenie. To sme si podelili tak, aby to aj finančne a funkčne vychádzalo približne rovnako,“ zhodli sa chalani.

Kuly však, zdá sa, celú vec hádže za hlavu a pozerá sa už len dopredu. Ako totiž priznal, nič netrvá večne, ani kamarátstva, preto sa obzerá po nových „kamošoch“, ktorí by sa s ním čím skôr postavili na pódiá. „Nemyslím si, že rozpad je správne pomenovanie, ja to volám rozdelenie. Dôvodom určite neboli peniaze. Každá skupina si prechádza vývojom, niekto chce rásť, niekomu stačí byť tam, kde je, a v tomto smere sa naše názory rozchádzali. Teraz je dôležité rozísť sa v dobrom a popriať si úspech,“ prezradil Kuly pre Eurotelevíziu. A tak sa môže zdať, že zo strany speváka ide aj o akúsi kritiku smerom k bývalým členom, ktorí sa zjavne nemienili posúvať tak, ako si samotný spevák predstavoval.

Noví členovia

Kuly si teraz hľadá nových muzikantov, ktorí by sa stali členmi pôvodného Desmodu. „Myslím si, že najrozumnejším riešením bude nájsť si hudobne spriaznené šikovné duše a pustiť sa do tvorenia. My s Janom Škorecom chceme iba jedno: mať opäť radosť z hudby na koncertných pódiách a odovzdať všetko, čo do tvorenia vložíme našim fanúšikom. Tí sú našou najväčšou oporou v dobrom aj v zlom, preto im bude patriť to obrovské poďakovanie v podobe nových piesní skupiny Desmod. Veď všetko robíme celý čas hlavne pre nich,“ dodal Kuly.

Pátranie po gitaristoch a klávesákovi

Chceš byť v kapele Desmod? Talentovanému Kulymu zutekali z kapely hudobníci a keďže nechce povesiť kariéru na klinec hľadá nových súputníkov. Na pódiu po jeho boku sú voľné miesta pre gitaristov a klávesáka, pretože práve o tých spevák prišiel. Čo musíš spĺňať? Totálnu vernoť Kulymu aby si nemusel o nejaký čas hľadať znova nových parťákov, mať obrovský hudobný talent, chuť napredovať a nehanbiť sa vystupovať pred tisíckami verných fanúšikov. Tak nepremrhaj tvoju celoživotnú šancu stať sa novou hviezdou Desmodu. No tak čo, ideš do toho?

Viac k téme: