Odvtedy sa jeho stav rozhodne nezlepšil. „Každý rok sa vykonávajú bežné prehliadky a realizuje sa bežná údržba,“ dodala Rajčanová s tým, že kvôli epidémii koronavírusu došlo k zdržaniu verejného obstarávania na systém monitoringu stavu nosnej konštrukcie, čo sú automatizované meracie systémy mostných objektov. Na moste bola už v minulosti realizovaná oprava náteru ochranných kužeľov, nosných lán a zábradlia. „Súťaž bude zaradená do plánu verejného obstarávania v nasledujúcom období podľa pridelených financií,“ doplnila. Zároveň uviedla, že nutná bude obnova protikoróznej ochrany povrchu oceľovej časti a tiež sanácia sieťových trhlín spodnej stavby.
Môže sa to zhoršiť?
Podľa vedúceho projektanta mostov z bratislavskej inžiniersko-projektovej firmy Michala Krajčíka rekonštrukcia bude nutná, avšak na momentálnu dopravnú situáciu stav mosta nemá vplyv. „Zvýšená vyťaženosť mosta môže, ale nemusí mať vplyv na zhoršenie stavu mostnej konštrukcie,“ uviedol stavebný inžinier. Zároveň vysvetlil význam uspokojivého stavu. Znamená to, že sú tam poruchy, ktoré nemajú okamžitý vplyv na zaťažiteľnosť mosta, ale môžu ju ovplyvniť v budúcnosti.
„Napríklad silnejšie poruchové hrdzavenie nosnej konštrukcie, presakovanie vody, trhliny, nejaká trvalá deformácia nosnej konštrukcie,“ prezradil odborník. Jeho slová potvrdil aj statik Peter Bóna. „Uspokojivý je rozhodne dobrý. Niekedy sa však mosty ohodnotia trošička lepšie, dôvodom sú, samozrejme, financie,“ vysvetlil Bóna s tým, že je možný aj opačný scenár, keď sa pre istotu most ohodnotí nižším stupňom. Slúži to ako akási prevencia, aby zodpovedné úrady začali konať. Zatiaľ je však podľa slov oboch odborníkov cesta cez Most Apollo bezpečná.
Ako stavali piaty bratislavský most
17. 12. 2002 - položenie základného kameňa výstavby
2. 2. 2003 - oficiálny začiatok výstavby
21. 6. 2004 - betonáž posledného piliera v Dunaji
3. 9. 2004 - koniec presunu hlavnej mostnej konštrukcie na pilier
16. 6. 2005 - statická a dynamická záťažová skúška
30. 6. 2005 - most dostal názov Apollo
4. 9. 2005 - slávnostné otvorenie sa uskutočnilo po 31 mesiacoch a 2 dňoch výstavby
Technické parametre
Dĺžka mosta: 854 m
Šírka mosta: 32 m
Dĺžka oblúka: 231 m
Výška oblúka: 36 m
Náklady na výstavbu: 142,7 mil. eur