SsangYong si však na ulici nezmýlite. Ostro tvarované Korando krája vzduch aj keď stojí a okolie magnetizuje svojou surovosťou. Práve to je na ňom aj trochu sexi... Nazrime do minulosti. Korando bolo kedysi pravoverným off-roadom, v ktorom ste sa nebáli brázdiť hlboké jamy alebo rozrážať malé konáre na úzkej lesnej ceste.
Lenže európsky zákazník, zdá sa, dávno stratil dobrodružného ducha a radšej si vozí zadok na vyhrievaných kožených sedadlách, ktoré sa, samozrejme, nastavujú elektricky. SsangYong mu teda vyšiel v ústrety a poslednú generáciu Koranda vyrobil so zreteľom, že pôjde o pohodlné a zároveň odolné SUV, ktoré sa však nesmie zľaknúť terénu. A vyšlo to.
Prémiový pocit?
Stačil letmý pohľad na pneumatiky s vysokým profilom, aby nás opantala vtieravá predstava, že autu dáme za uši na nejakej Bohom zabudnutej poľnej ceste. Napokon sme však verziu s predným náhonom nezneuctili hrubou vrstvou prilepeného blata, zato sme ju poriadne vyzvŕtali v jej prirodzenom teritóriu – v meste a na diaľnici. I keď, na rovinu, Korando by to pole zvládlo, lenže komu by sa chcelo umývať to bahno...
A tak sedíme v pohodlných kožených sedačkách, ideme diaľničných 140 km/h a 1,5-litrový radový benzínový motor s výkonom 163 koní a 260 Nm si spokojne pradie v 2 500 ot./min. Dnu síce preniká aerodynamický hluk, no hlasitosť audia sme nezmenili odvtedy, čo sme naštartovali a vyrazili z mesta. Tak, ako rýchlo melie moderátor nudnej diskusnej šou v rádiu, ubieha aj cesta. Korando hlce kilometre ako lačný dravec. Štvorčlenná posádka sa ani po 240 km nesťažovala na nič okrem smradľavého dychu čiperného 10-ročného psa, ktorý ako jediný nadšene sledoval meniacu sa scenériu za oknami. Vnútri skrátka panuje príjemný pokoj.