Pokiaľ však patríte k vodičom preferujúcim jazdu na limite, musíte sa zmieriť s faktom, že podvozok ani riadenie extra komunikatívne nie sú. Stopu drží pekne a nie je nedotáčavé, no keď si chcete užiť trochu zábavy a aktivujete športový režim a vypnete kontrolu trakcie, nebudete trhať asfalt. Táto zmena prinesie citlivejšie reakcie na plyn, ale že by ste si odsadili zadok a udržali ho v šmyku, asi nečakáte...
Dostatočná dynamika?
Motor takmer vždy príkladne spolupracoval so 6-stupňovým automatom Aisin, lenže pri dobrzdení a následnom rýchlejšom rozjazde v meste autom občas trhlo. V iných situáciách radil hladko a rýchlo. Pohonné ústrojenstvo dobre zvládalo aj strmé stúpania. Pri prudkom pridaní do kopca však nevystrelí vpred okamžite, musí sa „chytiť“ turbo. Potom však ťahá ako šialené. A čo spotreba? Dlhodobý priemer sme mali na úrovni 8 a pol litra benzínu, ktorý sme dosahovali v zime pri jazde kombinujúcej mesto počas špičky, obchvat a diaľnicu. Na vozidlo s hmotnosťou jeden a pol tony ide o solídne hodnoty. Pravdupovediac, čakali sme, že si vypýta viac.
Kde exceluje?
Korando predstavuje ideálny kúsok pre niekoho, kto dochádza do mesta z priľahkého satelitu, pretože jazda na krátke vzdialenosti so studeným motorom ekonomická nebola. Pri trasách na niekoľko kilometrov sme jazdili aj za vyše 12 litrov, no na druhej strane vie poskytnúť aktívne žijúcim mešťanom vyvážený mix vlastností, za aké by inde vysolil oveľa viac, takže vyššia spotreba na krátke trasy, sa dá poľahky prepáčiť.
SsangYong Korando 1.5 GDI-T
- Motor: R4
- Výkon: 163 koní
- Max. krútiaci moment: 260 Nm
- Max. rýchlosť: 193 km/h
- Cena: 32 120 €