Branislav Baroš
Takže z nášho pohľadu téma parkovania je veľmi náročná, lebo je veľmi rozsiahla a v podstate zasahuje všetky zóny života obyvateľov Trnavy. Našim cieľom je realizovať rezidenčné parkovanie, ale opačnou formou, ako sa to realizuje teraz, to znamená, najskôr treba vybudovať v Trnave dostatok parkovacích miest, a potom začať uvažovať nad tým, akým spôsobom zvýhodniť či už obyvateľov jednotlivých zón alebo samotných Trnavčanov. Pre nás je dôležité, aby sa budovali najmä záchytné parkoviská. Keď hovorím o tom, že samotná parkovacia politika nie je len vec sama osebe, ale je to potom aj otázka na to, či máme funkčnú mestskú autobusovú dopravu, ktorá by dokázala ľudí, ktorí pracujú v Trnave, no nemajú možnosť v meste zaparkovať, dopravila zo záchytného parkoviska do práce.
Máme tú cintoríny, tri veľké cintoríny a veľmi často sa stáva, je tam nedostatočný počet parkovacích miest. Veľmi často sa to stáva, keď býva väčší pohreb, že príde mestská polícia a ľudí, ktorí už nemajú kde zaparkovať a parkujú pri kraji cesty, tak pokutuje. A keď sa pýtajú na dôvod, tak povedia, že to majú príkaz od primátora, aby takto chodili a nejakým spôsobom obmedzovali ľudí. Takže berme to tak, že samotné to parkovanie prelína rôzne zóny života v meste a treba sa na to pozrieť a komplexne celý tento problém riešiť. To znamená, nielen zavedením poplatného, rezidenčného parkovania, kedy od ľudí vyberáme v podstate ďalšie skryté dane, ale predovšetkým to parkovanie je služba obyvateľom z môjho pohľadu. Takže začať tým, že začneme naozaj reálne budovať parkovacie miesta.
Čo sa týka samotných kariet za parkovanie, tak mesto samo deklarovalo na svojich stránkach, že kúpite si prvú kartu za euro, druhú kartu za 100 euro, ale to, že budete mať túto kartu, vám negarantuje, že zaparkujete. Čiže mesto vyberá peniaze od ľudí za parkovanie, ale na druhej strane im negarantuje, že budú môcť zaparkovať, keď sa vrátia domov.