Aktuálne totiž automobilový priemysel čelí kríze závažného nedostatku polovodičových komponentov nevyhnutných na výrobu vozidiel.
„V trnavskej automobilke Stellantis Slovakia sme v paradoxnej situácii, keď napriek trvajúcemu vysokému dopytu klientov po našich modeloch musíme flexibilne obmedzovať ich produkciu kvôli nedostatku vstupných komponentov,“ vraví hovorca automobilky Peter Švec.
Krízový režim sa začal už v polovici marca. Vtedy spoločnosť prišla o päť výrobných zmien. V apríli a v máji rušili sobotné nadčasové ranné zmeny. Niekoľko zmien zastavili aj začiatkom mája.
„Aktuálne stojíme s výrobou prakticky od 17. mája. Minulý týždeň sme odstávku oznamovali operatívne. Uplynulý víkend sme boli nútení oznámiť zastavenie výroby do štvrtka 27. mája vrátane. O výrobe od piatka 28. mája budeme zamestnancov informovať,“ povedal Švec.
Zdôraznil, že zamestnanci sú momentálne na 60 % platu a neexistuje žiadna spoľahlivá prognóza na nasledujúce dni a týždne. Spoločnosť Stellantis vznikla v januári spojením skupín Fiat Chrysler Automobiles FCA a Groupe PSA, jej súčasťou je aj trnavská automobilka.