V prvej časti za 475 miliónov eur chcú vybudovať 3-kilometrový tunel od stanice Bratislava-Predmestie po stanicu Filiálka, podzemná stavba neskôr povedie aj pod riekou Dunaj. Stavať by sa malo začať budúci rok.
Projekt už dostal všetky potrebné územné rozhodnutia, momentálne sa čaká na stavebné povolenie. Úlohu tu však zohrajú aj poslanci miestneho zastupiteľstva Nového Mesta, ktorí musia odsúhlasiť predaj pozemkov pre železnice. Včera nebolo zastupiteľstvo pre nízku účasť poslancov uznášaniaschopné, rokovanie sa preto presunulo o dva týždne.
„Projekt sa využije nielen pre železničnú, ale aj regionálnu a mestskú dopravu, aby mohol nahradiť metro,“ povedal Marián Šipoš z Doprastavu. V prvej časovej etape výstavby sa vybuduje tunel od stanice Bratislava-Predmestie po stanicu Filiálka. „Za stanicou Bratislava-Predmestie začne železničná trať klesať v otvorenej železobetónovej vani a tá bude prekrytá, čiže sa vytvorí tunel,“ vysvetlil Šipoš.
V druhej etape, ktorá by mala pokračovať v roku 2015, povedie tunel aj popod Dunaj do stanice Bratislava-Petržalka. Projekt Ten T 17 by mal do Bratislavy priniesť aj rýchlovlak z Paríža.
Tadiaľto by mala viesť trasa nového projektu (po kliknutí sa vám náhľad zväčší)