Na jednom z nich sa objavili olejové škvrny a na druhom sa zistili abnormality. Inšpektori potrebovali na kontrolu každého zo štyroch motorov A380 osem hodín.
Vo štvrtok (4. 11.) došlo na A380 k výbuchu motora. Úlomky z neho dokonca poškodili krídlo lietadla so 459 cestujúcimi. Motor Rolls-Royce Trent 900 stojí približne 15 miliónov USD (10,65 milióna eur). Nevyrábajú sa však do zásoby a teraz je nedostatok aj motorov aj náhradných dielov na ne.
A380 majú buď britské alebo americké motory GP7200 od americkej firmy Engine Alliance, ktorú vytvorili General Electric a Pratt & Whitney. Tie druhé si objednal najväčší zákazník Airbusu spoločnosť Emirates.
Technicky je výmena motora jedného výrobcu za motor druhého možná, ale vyžaduje veľa času. Letecké spoločnosti sú zmluvne viazané na dodávateľov motorov, ale tí im zase ručia za prípadné škody. Odborníci tvrdia, že Rolls-Royce za deň prestoja A380 platí leteckej spoločnosti náhradu škody okolo 200.000 USD.
Šéf Qantas Alan Joyce v sobotu (6. 11.) povedal, že po štvrtkovom incidente predpokladá, že sa prvý A380 dostane onedlho po bezpečnostnej skúške znovu do vzduchu s cestujúcimi.