Jeho autorka Beáta Štípalová z Prievidze si podala žiadosť o registráciu ochrannej známky na Úrade priemyselného vlastníctva. Zatiaľ čaká na schválenie a už aj vie, na čo všetko kajšmentke použije.
„Ak nepoznáš kajšmentke, nie si kožmeker,“ bol jeden zo sloganov, ktoré vymyslela kreatívna Slovač potom, čo Beáta Štípalová neuhádla v jojkárskej súťaži Páli vám to slovo fajnšmeker. Miesto doplnenia F postupne vykríkla kajšmentke, kožmeker, kajšmeker.
Dnes sa chystá spraviť dieru do sveta. „Áno, je to pravda, čakám, či mi zaregistrujú značku. Ozval sa mi pán z východného Slovenska, ktorý začal vyrábať tričká s nápisom Kajšmentke, tak do toho pôjdem s ním,“ povedala sanitárka z bojnickej nemocnice. „Už som videla aj chlieb Kajšmentke, možno by mohli niesť toto meno upomienkové predmety aj módna značka,“ premýšľa Beáta.
Ochranná známka
Ak jej žiadosť o registrovanú známku schvália, stane sa jej majiteľkou a bude mať výhradné právo na jej používanie. Cena každej registrácie sa začína na 170 €, v rámci Európskej únie je cena okolo tisícky. Ochranná známka platí desať rokov.