"Trváme na tom, že ide o najlepší možný variant z pohľadu dopravnej obslužnosti územia, to znamená najkratšej jazdnej doby, množstva prepravených cestujúcich. Zároveň toto riešenie predstavuje najnižšie náklady na realizáciu. A zastávame naďalej názor, že električka do verejného priestoru patrí," skonštatoval Bubla.
Magistrát zároveň v spolupráci so Slovenskou technickou univerzitou (STU) v Bratislave pracuje na štúdii uskutočniteľnosti. Tá má posúdiť vplyv trate z hľadiska hluku a vibrácií či statiku trasovania. Výsledky má predložiť Ministerstvu kultúry SR. "Mesto stále pracuje na tejto štúdii spolu s STU, ktorá mala počas letných prázdnin letnú prestávku," poznamenal Bubla.
Hlavné mesto zároveň pracuje na aktualizácii dokumentácie pre územné rozhodnutie, kde zohľadňuje aj pokyny Okresného úradu Bratislava. Okrem iného sa tam uvádza, že navrhovaný zámer sa bude posudzovať podľa zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie (EIA). Súčasťou EIA je trasovanie po Pribinovej ulici s doplňujúcou vetvou električkovej trate, ktorá je vedená poza budovu SND. S variantom zapustenia trate do zeme sa nepočíta. "S týmto variantom sme nepočítali ani nepočítame z dôvodu vysokej nákladovosti," dodal Bubla.