Vladimír Ondovčík (77): Jazdil som na nej 35 rokov
Strojvedúci: od roku 1970 (Jazdil na: Brown, Boveri)
Bol to vtedy výkvet techniky a tieto stroje vydržali jazdiť v ťažkých tatranských podmienkach viac ako 50 rokov. V prvý deň som na nej nešiel. Bol som vedúci zmeny a dopravu som organizoval. Bola to veľká sláva, ale bolo vtedy aj veľa problémov, ktoré sme museli zvládnuť. Zubačka začala jazdiť v prvý deň majstrovstiev sveta v klasických zimných disciplínach, ktoré na Štrbskom Plese začali 12. februára 1970. V prvý deň vyšli na trať všetky súpravy a boli naplnené do prasknutia, no aj tak sme nestíhali vyviezť všetkých. Pozdĺž trate chodili zástupy ľudí. Pri výstavbe trate som jazdil s dieselovou lokomotívou. Do zubačky som si sadol na druhý deň do spustenia a vydržal som 35 rokov, teda do dôchodku.
Ivan Rysula (43): Na novú ma museli vyškoliť
Strojvedúci: od roku 2020 (Jazdil na: Brown, Boveri (1969) + Stadler (2022))
„Bude mi za týmito, dnes už deduškami, smutno,“ povedal po poslednej jazde. „Keď som zubačku zastavil na odstavnej koľaji a kľúče odovzdal vo výpravni, bola ťažká. Súpravu odtiahli po električkovej trati do depa v Poprade, kde sú už aj zvyšné 2 súpravy. Na električkách som jazdil tri a pol roka a na zubačke pritom len osem mesiacov, keď sa mi dostalo toľkej cti, byť posledným strojvodcom v ostrej premávke. Na novú zubačku som sa musel nanovo vyškoliť,“ povedal.
Peter Janík (55): Akoby som presadol do Mercedesu
Strojvedúci: od 2010 (Jazdil na: Brown, Boveri (1969) + Stadler (2022))
Jazdu v novej súprave najlepšie opísať asi tak, že je to, akoby ste si presadli z Wartburgu do nového Mercedesu. Tu je všetko elektronicky riadené a zabezpečené, trakcia je skoro dvojnásobná a rovnako aj výkon. Navyše je tichučká a pohodlná. Radosť ju riadiť a viezť sa ako cestujúci. Úžasné je, že na nej prejdete zo zubačkovej trate plynulo na adhéznu električkovú a bez zdržania pokračujete ďalej. Na zubačkovej trati, ktorá má prevýšenie 450 metrov so sklonom 150 ‰, ide rýchlosťou 30 km/h, ale po električkovej trati môže ísť až 80 km/h.