"Koronakríza však priniesla aj nový trend. A to, že spotrebitelia už nepotrebujú tovar chytiť, ovoňať a zistiť, či nemá napríklad pleseň. Dôležitejšia je v súčasnosti pre Slovákov bezpečnosť pri nakupovaní," podotkla Buchláková s tým, že Slováci v rámci potravín najčastejšie nakupujú trvanlivé potraviny, ako sú ryža, cestoviny či konzervy. Dominujú aj pekárenské a mliečne výrobky, najmenej nakupujú ovocie a zeleninu.
V tomto kontexte vyzdvihla aj rozmach on-line nákupov, ktoré pre ľudí počas pandémie predstavuje istotu, keďže v kamenných obchodoch je väčšie riziko nákazy novým koronavírusom. "Novodobým fenoménom je kúpa potravín on-line, čo si doteraz Slováci podľa rôznych prieskumov nevedeli predstaviť. Kým v roku 2019 nakupovalo cez internet potraviny len zhruba 23,5 % Slovákov, podľa aktuálnych štatistík Eurostatu ich bolo za vlaňajšok viac ako 37 %. Priemerná cena jedného nákupu je 45 eur," zhrnula Buchláková.