V kombinácii s pandémiou a lockdownom sa tieto problémy ešte prehĺbili. Šoféri autobusov tak dnes vozia prázdne autobusy, ktoré celý týždeň jazdia v režime s voľných dní. Napriek miliónový stratám zatiaľ vedenie podniku o prepúšťaní neuvažuje. Generálny riaditeľ DPMK Vladimír Padyšák potvrdil, že podnik zaznamenal výrazný úbytok cestujúcich najmä v čase vrcholiacej prvej vlny pandémie. „Po uvoľnení opatrení sme evidovali postupný návrat cestujúcich do MHD, avšak v súčasnosti vzhľadom na vládne reštrikcie evidujeme opäť výrazne nižší počet cestujúcich v hromadnej doprave,” informoval riaditeľ.
Keďže DPMK je akciovou spoločnosťou a subjektom verejnej správy, nevzťahuje sa naň žiadna schéma štátnej pomoci. „Ku dnešnému dňu sme zo strany štátu ani mesta, ako nášho 100-percentného akcionára, nedostali žiadne finančné prostriedky ako kompenzáciu výpadku tržieb v súvislosti s pandémiou COVID-19. V súčasnosti prebiehajú rokovania na rôznych úrovniach (mesto, ministerstvá, vláda), avšak bez konkrétnych riešení,” zhodnotil Padyšák s tým, že poskytovaný príspevok Mesta Košice v zmysle zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme na krytie strát v mestskej hromadnej doprave pre súčasný rok nepostačuje na krytie nákladov v MHD. „Výška príspevku nebola zmenená ani v súvislosti s výpadkom tržieb z dôvodu pandémie. Po ukončení roka 2020 bude vyčíslený nárok na úhradu straty v MHD voči Mestu Košice,” doplnil riaditeľ. Veľké náklady putovali aj na dezinfekciu, na ktorú od marca do konca roka 2020 vyčlenili 154-tisíc eur.
Dopravný podnik predsa v roku 2021 čakajú aj novinky ako zavedenie virtuálneho cestovného lístka prostredníctvom najmodernejšej platformy rôznych foriem mobilnej aplikácie. „Virtuálne cestovné lístky budú obsahovať najnovšie bezpečnostné dynamické ochranné prvky, ktoré bránia zneužitiu. K dispozícii budú časové cestovné lístky. Cieľom tejto novinky je rozšíriť portfólio tzv. smart riešení v rámci riešenia modernej verejnej dopravy a postupne tak znížiť množstvo produkovaného papiera, ktorý je používaný pri výrobe papierových lístkov,” prezradil Padyšák s tým, že DPMK chystá viacero nových marketingových akcií, avšak možnosť ich realizácie bude závisieť od aktuálnych opatrení v súvislosti s pandémiou Covid-19.