Košickí autobusári musia často voziť doslova vzduch! K dlhodobo zlej finančnej kondícii Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) sa pridal aj dramatický pokles cestujúcich a príjmov.
Výrazné poklesy tržieb podľa generálneho riaditeľa nebudú mať vplyv na zamestnanosť. „Momentálne nad prepúšťaním zamestnancov neuvažujeme a ani sme nikoho neprepustili. Ďalší vývoj bude závisieť od viacerých okolností, avšak veríme, že v tejto súvislosti nám výrazne pomôže očkovanie, čím sa prepúšťaniu dokážeme vyhnúť aj v nasledujúcom období,” uzavrel Padyšák.
Ako zvládajú pandémiu košickí šoféri?
Tibor Roško (52), Košice
Od pandémie cítim, že počet ľudí v autobusoch a električkách klesol. V košickom dopravnom podniku pracujem 34 rokov. Ja to hodnotím tak, že máme určite aj o tri štvrtiny menej cestujúcich. Počas prvého lockdownu v máji 2020 nebolo ľudí, ale ani šoférov na cestách. Teraz je áut na ceste stále veľa, ale pasažierov niet. Počas jazdy sa stáva, že idú len dvaja, traja, ale stále sa nejaký nájde. Premávka v meste sa vrátila skoro do normálu. Mnohí vodiči majú síce menej smien, ale robota je pokojnejšia, aj ľahšia.
Vladimír Černohorský (56), Košice
Vodiča v Košiciach robím už 26 rokov. Počas pandémie, aj za minulý rok, registrujem veľký pokles cestujúcich. Počas lockdownov je ich až o 80 percent menej. Aj keď jazdí trochu menej áut, stále musíme dávať veľký pozor na ceste. Ranná špička je plná, ale potom je už pokoj. V noci je to už skoro úplná prázdnota. Je menej cestujúcich, ale to pre nás vodičov znamená aj menej rizika. Keby som vozil celý deň aj vzduch, tak som spokojný. Už sa mi také počas pandémie aj stalo.
Finančné výpadky DPMK počas minulého roka
Počet cestujúcich:
2019: Prepravených 82 656 osôb
2020: Prepravených 62 920 osôb
Tržby z cestovného:
2019: 14,54mil. eur
2020: 11,28 mil. eur (očakávané tržby 16,98 mil. eur)