Opatrenia súvisiace so zabezpečením plnenia úloh prokuratúry SR po zrušení ÚŠP boli podľa Žilinku ovplyvnené časom potrebným na ich prijatie a zodpovedajú logistickému rozsahu a náročnosti celej tejto operácie. "Bez nasadenia mojich kolegov a kolegýň, či na GP SR alebo na krajských prokuratúrach, by to nebolo možné," dodal.
Generálny prokurátor podľa opozičnej SaS neprijateľne obhajuje rušenie ÚŠP a zároveň dehonestuje prácu prokurátorov, ktorí na ňom pracovali. "Nevšimli sme si jediné poďakovanie z jeho strany bývalým špeciálnym prokurátorom za ich prácu a nasadenie v boji proti korupcii a organizovanému zločinu," povedala poslankyňa parlamentu Mária Kolíková (SaS). Žilinka podľa nej pracuje s prípadmi z ÚŠP len ako s číslami.
Podľa poslanca z opozičného Progresívneho Slovenska Branislava Vanča generálny prokurátor na tlačovej konferencii nedal odpoveď takmer na žiadnu z ich otázok týkajúcich sa rušenia špeciálnej prokuratúry. "Jeho vyjadrenia, že kritériom na zaradenie špeciálnych prokurátorov a prokurátoriek na nové pozície bola odbornosť, boli príliš všeobecné a navyše vôbec nesedia," povedal.
Zo zrušeného ÚŠP bolo odovzdaných 333 vecí pred začatím trestného stíhania a vyše 600 prípadov, kde bolo začaté trestné stíhanie. Väčšina prípadov skončila na krajských prokuratúrach, kde vykonáva prvostupňovú agendu 67 prokurátorov. Žilinka avizoval, že tento počet by mohol byť na základe presunu tabuľkových miest z GP a ďalších opatrení zvýšený na 80. Na oddelenie závažnej trestnej činnosti GP bolo z ÚŠP presunutých 233 vecí.
ÚŠP zanikol od 20. marca. Prokurátori ÚŠP boli zaradení na jednotlivé oddelenia Generálnej prokuratúry SR. Prípady, kde bola podaná obžaloba na ŠTS alebo kde je návrh na podanie obžaloby, by mali aj naďalej zostať súčasným prokurátorom. Kauzy z prípravného konania majú byť rozdelené primárne na krajské prokuratúry naprieč Slovenskom. Zrušenie ÚŠP bolo súčasťou nedávno schválenej zmeny trestných kódexov.