Keď do Civicu nasadáte, musíte prekročiť prah a spustiť sa do sedačky. Auto síce sedí nízko, našťastie nastupovanie nevyžaduje akrobatický výkon. Keď už ste za volantom, prekvapí vás, aký štedrý je priestor v interiéri, a pritom ide vyslovene o športový posed.
Krátke ruky, dlhé nohy a sedačka s dobrým bočným vedením zaručia, že sa s ním rýchlo zžijete. Ideálna pozícia vás poriadne navnadí, aby ste naštartovali štvorvalcový 2-litrový motor s výkonom 184 koní a max. krútiacim momentom 315 Nm, ktorý vyrába elektrickú energiu v spolupráci s generátorom pre elektromotor poháňajúci predné kolesá.
Vyladený hybridný systém eHEV funguje skvelo, no pokiaľ treba, riadiaca jednotka zopne zubovú spojku a kolesá bude potrebný čas poháňať spaľovací benzínový motor. Čo je však najdôležitejšie z užívateľského hľadiska – všetko prebieha hladko, bez nejakých pazvukov či trhnutí. Honda skrátka vyladila svoj pohon k dokonalosti.
Absolútny suverén
Už po prvých metroch za volantom vás opantá vtieravá túžba prehnať Civic Sport na nejakom šoférsky náročnejšom úseku, kde sa v rýchlom slede striedajú zákruty s dlhými rovinkami, aby ste si náležite užili komunikatívny podvozok a riadenie. Ide o auto, v ktorom ani nebudete chcieť vypínať kontrolu trakcie, pretože dokáže držať stopu ako prikované aj vo vysokých rýchlostiach a smer zmení zakaždým, keď pohnete volantom. Je to vďaka kombinácii nízkeho ťažiska, pevného šasi a aj tuhšie naladeného odpruženia.