Zaujímalo nás preto, či zo svojej vtedajšej pozície ministra hospodárstva považuje za náležité vyvážať sa najnovšou hračkou jedného z najväčších hráčov slovenského biznisu. „Mojím primárnym cieľom bolo ušetriť štátu peniaze. Uvítal som preto iniciatívu TV JOJ, ktorá bude seriál na Slovensku vysielať, že zabezpečila rodine Geissenovcov vrtuľník. Ja osobne som sa presúval autom. Len jedenkrát som z časových dôvodov letel s nimi, v čom nevidím žiadny problém,“ vysvetlil nám Sulík.
Politický analytik Radoslav Štefančík však taký optimistický v jeho prípade nie je: „Politik, ktorý bol vtedy ministrom hospodárstva, by nemal takto využívať služby súkromnej spoločnosti. Okrem toho, keď začnú na Slovensku vysielať tento seriál, chuť voliť SaS stratia aj poslední príčetní voliči.“
Mal by zvažovať či nežehlí reputáciu podnikateľom
Michal Piško, riaditeľ Transparency International Slovensko
Pozvánka vtedajšieho ministra hospodárstva Richarda Sulíka pre Geissenovcov oprávnene vyvolala diskusie o možných prínosoch ale aj kontroverziách tejto iniciatívy. Využitie vrtuľníka patriaceho spoluzakladateľovi spoločnosti J&T Patrikovi Tkáčovi ministrom sa z nášho pohľadu zaraďuje k tým kontroverziám. Finančná skupina J&T bola za dlhé roky svojho pôsobenia na slovenskom trhu spájaná s viacerými škandálmi ako pre štát nevýhodný mýtny systém firmy SkyToll alebo kauzou Lemikon. Verejní predstavitelia by podľa nás mali citlivo zvažovať či svojim správaním nepodporujú biznis a nežehlia reputáciu problematickým podnikateľom a to bez ohľadu na to, ako sa im ich ponuka, napríklad v podobe zapožičania či využitia vrtuľníka, môže práve hodiť.
Nájdeniu vrtuľníka pre Geissenovcov predchádzala hádka medzi Sulíkom a ministrom obrany Jaroslavom Naďom, ktorý exministra obvinil z toho, že požadoval poskytnutie Black Hawku pre Geissenovcov výmenou za to, že podporí poskytnutie systému protivzdušnej obrany S-300 Ukrajine. Naď s tým nakoniec nesúhlasil a vrtuľník tak napokon poskytol Tkáč. Podľa Sulíka pritom Naď nehovoril pravdu.