3. Nezákonnosť
- obchodné podmienky, prípadne reklamačný poriadok sú v rozpore so zákonom,
- ponuka na nákup je zasielaná prostredníctvom nevyžiadanej pošty
4. Zahmlievanie
- len jeden spôsob platby, vopred - normálny e-shop vám ponúkne aj možnosť dobierky a platbu kartou, PayPal či iným zabezpečeným spôsobom
- podozrivo nízke ceny - môže ísť o falzifikáty, alebo priamo poukazujú na podvodný e-shop, ktorý ani po prijatí platby tovar neodošle.
Nájdite na webe informácie o predajcovi
Slovenská obchodná inšpekcia
Každý spotrebiteľ by si mal uvedomiť, že webová stránka, ktorá neuvádza názov predávajúceho (resp. uvádza predávajúceho z ďalekého zámoria) ani adresu, telefónny kontakt, IČO, obchodné podmienky, používa ilustračné fotografie výrobkov, vyžaduje iba platbu vopred a, navyše, pri komunikácii ponúka iba „kontaktný formulár“, nie je dôveryhodná.
Kto môže pomôcť po nákupe zo zahraničia?
Ak je prevádzkovateľom e-shopu predávajúci so sídlom v EÚ, Islande, Nórsku alebo vo Veľkej Británii, pomôže vám Európske spotrebiteľské centrum v SR (www.esc-sr.sk). Ak ide o predávajúceho z tretej krajiny, budete musieť kontaktovať priamo národný dozorný orgán v danej krajine.