Nedeľa 29. 1.
Gašpar
16.11.2022 20:00 | Správy | Zahraničné správy

Mnohým ženám sa splní sen: Jesť a nepribrať? Je to možné! Vedci objavili gén štíhlosti

Vedci zo španielskeho Národného centra pre onkologický výskum objavili gén, ktorý niektorých ľudí v populácii chráni pred obezitou a nadmerným obvodom pása. Spomínaný gén znižuje množstvo tukových zásob na tele v priemere o pätnásť percent.

Lenže aj keď tento gén vlastní asi šesťdesiat percent Európanov, mnohí aj napriek nemu trpia nadváhou. Pokiaľ sa extrémne prejedajú. Autori z Madridu objavili gén rs2291007 skenovaním DNA 790 ľudí v Španielsku. Majitelia génu boli v priemere štíhlejší ako tí, ktorí ho vo svojom genóme nemali. Vedci potom testovali účinky génu pri manipulácii na myšiach.

Myši s týmto variantom majú o desať až pätnásť percent menej tuku ako ich náprotivky, ktoré tento variant génu nevlastnia. Ale je to len tendencia, vôbec nemožno povedať, že tí, ktorí majú túto verziu, sa môžu nezriadene prejedať bez toho, aby pribrali,“ tvrdí doktor Alejo Efeyan z centra CNIO.

Jeho tím pri testovaní génu v populácii ľudí tiež odhalil, že jedinci s týmto génom mali menej telesného tuku, nižšiu telesnú hmotnosť, menší obvod pása a viac svalov. „Obezite je možné predchádzať, ale jej príčiny treba pochopiť hĺbkovo, aby bolo možné navrhnúť účinné preventívne opatrenia,“ uviedol doktor Efeyan vo vedeckom časopise Genome Biology.

Autor: Famous, © Nový Čas, dk

Speváčka Nora Blahová: Niekedy som mamu až neznášala, potom som pochopila, že všetko mal na svedomí otec
Váš Tip
Katka Koščová stojí pri zrode zaujímavého projektu v Prešove: Keď vyjdete z tohto klubu, nič nebude, ako predtým!
Slovenskú ekonomiku čaká začiatkom roka recesia: Analytici však majú aj dobré správy
Záplata pre ambulancie! Lekári a vláda sa dohodli na dofinancovaní, analytik: Pripravte sa na budúci rok
Spravte si mäsko pre náročných: Tu sú tri recepty, ktoré vás odmenia gurmánskym zážitkom
Horskí záchranári opäť úradovali: Pri zostupe z Hrebienka pomáhali viacerým turistom
O termíne predčasných parlamentných volieb sa má rozhodnúť v utorok: Na programe sú tiež viaceré zmeny
Váš Tip
Na detských ihriskách v bratislavskej Petržalke sa rozmohol nešvár: Toto robia rodičia a myslia si, že je to v poriadku!
Irán prežil krutú noc: Po útoku na územie krajiny prišlo zemetrasenie, vyžiadalo si životy