Sobota 25. 6.
Tadeáš
17.06.2022 00:00 | Nové Časy

Vedci objavili stovku nových asteroidov v našej blízkosti

Viac ako 100 predtým nezistených asteroidov je teraz pod dohľadom nového výkonného nástroja na sledovanie.

Viac ako 100 predtým neznámych asteroidov bolo objavených vďaka novému nástroju, ktorý dokáže prehľadávať obrovské existujúce archívy údajov a hľadať potenciálne nebezpečné vesmírne skaly. Objavy oznámila nadácia B612 Foundation, kalifornská nezisková organizácia, ktorá sa zameriava na sledovanie objektov v slnečnej sústave a ochranu planéty pred blízkozemskými asteroidmi.

Organizácia uviedla, že jej novo vyvinutá platforma, známa ako Asteroid Discovery Analysis and Mapping, alebo ADAM, je cloudový systém s otvoreným zdrojom, ktorý umožňuje výskumníkom odhaliť novoobjavené asteroidy bez toho, aby museli zbierať ďalšie astronomické pozorovania alebo spustiť nový ďalekohľad.

Namiesto toho algoritmus systému spája body svetla, ktoré sú v súlade s dráhami asteroidov, z množstva archívnych snímok nočnej oblohy. Ak je kozmický objekt potvrdený ako asteroid, algoritmus môže potom vypočítať jeho obežnú dráhu a začať sledovať túto vesmírnu skalu. „Akýkoľvek ďalekohľad s archívom sa teraz môže stať teleskopom na vyhľadávanie asteroidov,“ povedal Ed Lu, bývalý astronaut NASA a výkonný riaditeľ Asteroid Institute nadácie B612.

Podľa NASA bolo doteraz objavených takmer 30 000 blízkozemských asteroidov. Pátranie prinieslo 104 novoobjavených asteroidov, ktoré boli potvrdené a pridané do registra. „Objavenie a sledovanie asteroidov je kľúčové pre pochopenie našej slnečnej sústavy a ochranu našej planéty pred dopadmi asteroidov,“ povedal Lu.

Autor: © Nový Čas

Pavlovi omylom vyoperovali zdravé oko: Prečo doteraz nedostal odškodné?! Udivení advokáti reagujú
Trpký koniec kariéry kapitána Frankfurtu: Ostro kritizovaný za väzby s neonacistom
Ministerstvo vnútra oznámilo zber podpisov: Na Slovensku by malo vzniknúť 15 nových strán, pozrite sa aké to sú
Výsledky o činnosti Slovenskej informačnej služby sú tu: Kto sa stal najčastejším príjemcom správ za minulý rok?
Odhodila zábrany! Najodvážnejšie fotenie Kvetky Horváthovej: Finálny záber vyráža dych
Generálny riaditeľ podniku v Rusku napomína štrajkujúcich pracovníkov: Majú sa nad sebou zamyslieť?!
Obranca Andrej Meszároš sa stal športovým manažérom Považanov: Budem zháňať aj peniaze do kasy!
Tisícový podvod u našich susedov: Ženu sa skupine podvodníkov podarilo oklamať a okradnúť o nemalú sumu peňazí
Veľký problém Remišovej rezortu: Sme druhí najhorší v EÚ! Ministerka sa bráni, experti to vidia jasne
Trojica receptov, ktorými nemôžete šliapnuť vedľa: Dobroty z jahôd pre mlsné jazýčky
Váš Tip
Výrobcovia mlieka čelia kríze! Kvôli stratám rušia niektoré chovy dojníc: Bude pojem regionálne produkty minulosťou?
Černákova Tampa Bay odvrátila mečbal: Hrdinom zápasu český útočník