Pomoc od konkurencie?
Väčší problém má však nový prevádzkovateľ s vodičmi, ktorých chýba vyše 400. Podľa generálneho manažéra spoločnosti by bolo najlepším riešením, keby mohla väčšina súčasných vodičov pokračovala na tých istých linkách v Bratislavskom samosprávnom kraji.
To ale podľa neho závisí najmä od ochoty Slovak Lines. „Aj keď sme s náborovou kampaňou na pracovníkov začali v septembri, je pravdepodobné, že časť záujemcov nebude vedieť kvôli dvojmesačnej výpovednej dobe nastúpiť skôr, ako od 1. decembra,“ vysvetľuje zložitú situáciu Ivan. O vyjadrenie sme teda požiadali aj doterajšieho prevádzkovateľa Slovak Lines. Ten sa však k finančným otázkam a k možnému uvoľneniu vodičov pre Arriva nechcel vyjadriť skôr, ako je definitívne podpísaná zmluva.
Predseda odborového zväzu KOVO pri Slovak Lines Ladislav Csomor však uviedol, že nikto zo spoločnosti Arriva s odborovou organizáciou nerokoval a nepredstavil návrh kolektívnej zmluvy, platové podmienky, pracovné náplne, či prípadne iné benefity. „Zároveň by som rád zdôraznil, že podľa náborových pracovníkov spoločnosti Arriva som ako predseda OZ a zároveň vodič s dlhoročnou praxou, nežiaduci ako budúci zamestnanec tejto firmy,” prezradil šéf odborov pri Slovak Lines. Spoločnosť Arriva pritom tvrdí, že ich náborová kampaň je predovšetkým zameraná na vodičov zamestnaných u súčasného poskytovateľa prímestskej dopravy v Bratislavskom kraji, teda Slovak Lines.
Čo Arriva ponúka novým vodičom?
- Hodinovú mzdu 6,10 eura
- Pohyblivá zložka mzdy a príplatky
- Priemerná mzda 1 500 eur v hrubom
- Ubytovanie
- Odmeny