NKÚ konštatuje, že ďalším opatrením je finančná podpora pri organizovaní letných škôl, na ktoré vyčlenilo ministerstvo viac ako jeden milión eur, trojnásobne viac ako v roku 2020. Podľa odborníkov by však na doučovanie všetkých offline žiakov bolo potrebných viac ako 60-násobok. "Doučovanie žiakov základných škôl študentami vysokých škôl je tiež chvályhodná aktivita, no dokázala zachytiť len 1132 žiakov," uviedol Papajčík.
Analytici z NKÚ poznamenali, že uvedené zistenia vyvolávajú otázniky o účinnosti a najmä dostatočnosti týchto krokov, ktoré mali byť zamerané najmä na žiakov najviac zasiahnutých pandemickými opatreniami a zatvorením škôl.
Minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling (SaS) nevie, odkiaľ mali analytici z NKÚ dáta. Poukázal na to, že rezort školstva urobil dotazníkový zber informácií a v nasledujúcich dňoch zverejnia výsledky. Zároveň poznamenal, že nevie, či online vzdelávanie je to, čo nás momentálne zachráni. Poukázal na to, že v rámci "digitálneho skoku" prvých 6,5 milióna eur z celkových 40 miliónov je určených na pozície digitálnych koordinátorov. Verí, že čoskoro sa budú vybavovať už aj učebne.