Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
07.08.2019 09:59 | Správy | Domáce správy | Bratislava

Magistrát sľubuje vybudovať trasy pre bajkerov: Za 3 roky má v Bratislave pribudnúť 25 km cyklotrás

Dodržia slovo? Bicykel sa stáva v hlavnom meste čoraz obľúbenejším dopravným prostriedkom. Nepribúdajú však len cyklisti, ale aj autá na cestách.

Magistrát preto plánuje investovať do opráv a údržby cyklotrás poriadny balík a chce vybudovať desiatky kilometrov nových úsekov, čím by sa mala zvýšiť bezpečnosť aj komfort cyklistov. Podarí sa Vallovmu tímu naplniť sľuby o pripravovaných cyklotrasách?

Podľa hovorcu mesta Petra Bublu žiadny plán na budovanie cyklotrás v minulosti neexistoval a projekty sa nepripravovali systematicky. „Radi by sme naplnili zámer vybudovať v horizonte nasledujúcich troch rokov 25 kilometrov cyklotrás. Väčšinu stavieb očakávame v rokoch 2021 - 2022,“ prezradil hovorca a dodal, že mesto pracuje aj na projektovaní ďalších cyklistických trás. „Vybrali sme 17 úsekov s dĺžkou približne 2 až 8 km, ktoré dokopy merajú viac ako 70 km a prepojili by jednotlivé mestské časti s centrom a navzájom aspoň jednou bezpečnou trasou,“ doplnil Bubla.

Chýba spojenie s centrom

 

Prezident Cyklokoalície Daniel Ďuriš uviedol, že oficiálne údaje síce uvádzajú približne 100 kilometrov cyklotrás. „Započítavajú tam však aj turistické trasy v lesoch a trasy popri vodných tokoch. Ak hovoríme iba o dopravných, oddelených cyklotrasách v meste, ich dĺžka je od niekoľko kilometrov až po desiatky kilometrov - trasy ako na Štúrovej ulici, Starom moste, Trenčianskej ulici a podobne,“ uviedol Ďuriš.

Viaceré mestské časti, ako sú Ružinov, Nové Mesto, Rača či Karlova Ves, nemajú plynulé spojenie s centrom mesta oddelenou cyklotrasou. „Práve spojenie mestských častí s centrom bezpečnými oddelenými cyklotrasami považujeme za kľúčové,“ uzavrel Ďuriš.

 

Niekde sú cyklotrasy zbytočné

Ján Bazovský, dopravný analityk

- Oveľa ťažšie ako vybudovať cyklochodníky je vybrať vhodné trasy tak, aby čo najmenej ohrozili premávku a bezpečnosť cyklistov. Nie každá cesta je však vhodná pre cyklodopravu a snaha o prepojenie mesta za každú cenu môže spôsobiť viac problémov ako úžitku. Niekde sú zbytočné, keďže cyklistov u nás nie je toľko, aby im nutne museli vyhradiť pruh na každej ceste. Je to skôr módny trend.

 

Plánované cyklotrasy:

1. trasa R13: 8 km

(Kollárovo nám. - Hečkova)

 

2. trasa R14: 4 km

(Kollárovo nám. - Odborárska)

 

3. trasa R16: 5,5 km

(Kamenné nám. - Astronomická)

 

4. trasa R17: 4,5 km

(Kamenné nám. - Prievoz)

 

5. trasa R20: 2,5 km

(Hlavná stanica - Stanica Nivy)

 

6. trasa R34: 2 km

(Trnavské mýto - Riazanská)

 

7. trasa R41: 4 km

(Devínska cesta - Harmincova)

 

8. trasa R47: 6 km

(Prístavný most - Dvojkrížna)

 

9. trasa R48: 2 km

(Jantárová - Dolnozemská)

 

10. trasa R52: 6,5 km

(Patrónka - Bory)

 

11. trasa R55: 2,5 km

(Tomášikova - IKEA)

 

12. trasa O2: 3,5 km

(Rybné nám. - Račianske mýto)

 

13. trasa O3: 2,5 km

(Most Apollo - Trnavské mýto)

 

14. trasa O4: 2,3 km

(Račianska - Trenčianska)

+ 3 km

(Dolnozemská - Petržalské korzo)

 

15. trasa O5: 5,5 km

(Most Lafranconi - Podkolibská)

 

+ 7,5 km

(Račianska - Malý Dunaj)

 

Spolu: 71,8 km (z toho 25 km do konca roka 2022)

 

Rozpočet mesta na cyklotrasy:

Bežná údržba - 260 000 eur 
(opravy, údržba cyklotrás, informačné tabule, cyklostojany)

Investície - 1 413 669 eur

Spolu - 1 673 669 eur

 

Z toho:
Dokončenie cyklotrasy Starohájska (zač. r. 2018) - 150 000 eur

Pokračovanie projektu Bikesharing - 150 000 eur

Rekonštrukcia existujúcich cyklochodníkov - 372 000 eur

Kapitálové výdavky na cyklotrasu Pri mlyne - 241 669 eur

Príprava projektovej dokumentácie - 500 000 eur

Viac k téme:
Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: Nový Čas, sla, gh

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk


Slová, na ktoré všetci čakali: William prehovoril o STAVE svojej chorej manželky!
 Ursula von der Leyenová
EÚ poskytne Libanonu 1 miliardu eur: Chce tak podporiť hospodárstvo krajiny
Polícia prichytila opitého kamionistu, nafúkal viac ako tri promile.
Podgurážený kamionista mohol spôsobiť katastrofu: Pri výške promile sa polícia chytala za hlavu!
Rodičia Karl a Cristy zažívajú po smrti chlapčeka († 2) veľký žiaľ.
Skákací hrad ODFÚKLO k susedom a zomrel chlapček († 2): Otec hasič a tehotná mama ZDRVENÍ
Takto fandil vo finále Spartaku bývalý reprezentačný obranca Martin Škrtel.
Mohlo ho aj roztrhnúť: Sledujte, čo vyvádzal Škrtel na pohárovom finále!
Strany môžu o zmene názvu kvôli spájaniu uvažovať len asi dva týždne kvôli lehotám ministerstva vnútra, kandidátky majú odovzdať do začiatku júla.
Poslanci po hlasovaní rozhodli: Odvolali dvoch členov Súdnej rady SR, toto je dôvod
Woman hand holding big knife. Aggressive woman.
Dráma pred rodinným domom: Vranovčanka sa mužovi vyhrážala rozrezaním! Muži zákona sa zapotili
Izraelské vojenské vozidlá vidieť neďaleko hranice Izraela s pásmom Gazy na juhu Izraela 3. januára 2024.
Pomsta Iránu za pomoc Izraelu: To sa Spojeným štátom a Británii nebude páčiť
Ruský prezident Vladimir Putin.
Blíži sa zlomový moment pre Ukrajinu: S takouto dohodou o mieri Putin NESÚHLASÍ!
Tréner Craig Ramsay už v najbližších dňoch oznámi konečnú súpisku na MS
Príprava reprezentácie pred MS v hokeji vrcholí: Príchod prvých posíl zo zámoria!
Medveď hnedý (ilustračné foto)
Novela zákona o regulácii medveďov: Bude výskyt šelmy rovnako nebezpečný ako zemetrasenie?
Young depressed woman
Žena pri manželovi prežívala peklo: Kopance a vulgarizmy! Neuveriteľné, čo jej zakazoval