Na pojednávaní pre citlivosť prípadu nemohla byť prítomná ani verejnosť, teda ani médiá. Bývalý riaditeľ a zároveň zriaďovateľ banskobystrickej súkromnej Základnej školy Magurská, neoficiálne Základnej školy Fantázia mal pred 2 rokmi surovo zbiť žiaka Marka (14) priamo v škole. V miestnosti, ktorú volajú Cukrík s ním zostal sám. Podľa obžaloby ho zvalil na zem, sadol si na neho obkročmo a bil ho. Hlavu mu mal udierať o podlahu, škrtiť ho rukou a vulgárne nadávať. Štesko priznal, že profesionálne zlyhal a odstúpil z funkcie riaditeľa. Neskôr zmenila názov aj samotná škola a to z Fantázie na Škola Dve ruky. Štatutárom však zostal podľa našich informácií stále Aleš Štesko a tak mohol zasahovať do chodu školy. Takisto aj po útoku na žiaka sa na škole nezmenili ani praktiky a prípadom sa zaoberá polícia aj prokuratúra.
Na zvláštne praktiky na škole, ktoré sa diali pred útokom na Marka, a aj po ňom začali neskôr upozorňovať rodičia žiakov a hovorili o nej aj samotní žiaci. Občasné výpady a nevhodné správanie voči žiakom sa po útoku na Marka diali aj napriek tomu, že bol Štesko pozbavený pedagogickej činnosti. Hoci skončil ako riaditeľ, pokračoval stále ako zriaďovateľ a zúčastňoval sa na chode školy. „Deti s matkami bývali v nebytových priestoroch priamo v škole. Bývali tam preto, že v rámci tzv. skupinových sedení mužsko-ženských skupín sa podarilo nabúrať manželské zväzky. Ženy opúšťali manželov, brali deti a keďže nemali kde bývať, tak tam urobili provizórne ubytovanie,“ povedal rodič bývalého žiaka školy s tým, že známa bola už aj spomínaná miestnosť Cukrík. „Tam sa pedagóg zatvorí so žiakom a nikto nevedel, čo tam robia. Deti sa v škole šermujú, kto nevyskočí na povel, dostane bičom, keď mali deti málo bodov, nemohli ísť na toaletu, a o terapii pevným objatím, keď Štesko silno objal brániace sa dieťa, pritom vykonával doslova na ňom násilie. To je cez už čiaru,“ dodal nahnevaný rodič. Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Banskej Bystrici zastrešuje všetky materské, základné a stredné školy a každá má prideleného psychológa. Má ho aj táto škola a psychologička tam postupne narážala na závažné problémy, ktoré sa tam diali. „Posledné 3 roky sa tam začali objavovať zvláštne prípady, kedy sa začali sťažovať rodičia na zvláštne prístupy v tejto škole. Tie neboli v súlade s bežnými pedagogickými postupmi či metódami. Potom sme zachytili informácie, že fungujú na filozofii tzv. Regresnej terapie a tam už sme zbystrili pozornosť. Táto metóda nie je totiž vedecky podložená a je to mimo terapeutických smerov, ktoré sú na Slovensku uznávané,“ povedal Ľubomír Tichý, riaditeľ Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Banskej Bystrici.
„Táto metóda sa aj naďalej aplikovala v tejto škole. A to sú práve tie prípady popisované v zápisnici z výsluchov, kde sa hovorí aj tom, že tam deti museli opäť zažívať pôrod, teda že sa simulovali takéto situácie. Dokonca aj mňa oslovil priamo otec jedného žiaka. Následne som to dal našej psychologičke na prešetrenie a vykonala pozorovanie v škole. Keď sa nazbieralo, že nejde o jeden prípad, ale zrazu ďalší žiak, ďalší žiak, potom Marek a tak ďalej, sme následne podali trestné oznámenie na Krajskej prokuratúre v Banskej Bystrici. Išlo tu o porušovanie práv dieťaťa. Deti bývali v nevyhovujúcich podmienkach, boli na nich aplikované metódy, ktoré my nepovažujeme ani za pedagogické, ani výchovné ani za slobodné, či demokratické. Plus správanie sa riaditeľa školy bolo absolútne neadekvátne,“ dodal Ľubomír Tichý.
Celý prípad má teraz v rukách prokurátor aj polícia. „Okresná prokuratúra v Banskej Bystrici vedie trestné stíhanie vo veci zločinu obmedzovania osobnej slobody, v rámci ktorého sa vyšetrujú viaceré podozrenia z trestnej činnosti v súvislosti s činnosťou školy Dve ruky. V súčasnosti prebiehajú viaceré vyšetrovacie úkony vrátane znaleckého skúmania, po zrealizovaní ktorých bude možné rozhodnúť o ďalšom postupe vo veci,“ povedal Ivan Vozár, hovorca Krajskej prokuratúry v Banskej Bystrici. Aleš Štesko sa nechce zatiaľ k prípadu vyjadriť, nakoľko stále prebieha súdny proces.