Od roku 2018 sa rozhodol prestúpiť do BORA-hansgrohe, kde jazdí silná slovenská zostava a netají, že prsty v jeho príchode má práve trojnásobný majster sveta.
Bratia Saganovci sa s Ossom poznajú už od roku 2009, keď všetci traja začínali s profesionálnou cyklistikou v talianskom tíme Liquigas. Po štyroch rokoch sa ich cesty rozišli. Talian od sezóny 2012 robil „čiernu prácu“ v špičkovom americko-švajčiarskom tíme BMC a podpísal sa pod množstvo triumfov skvelého belgického klasikára Grega Van Avermaeta. Teraz sa na dva roky dohodol s nemeckým tímom BORA-hansgrohe.
„V BMC som dosiahol ako športovec veľmi veľa a musím sa im poďakovať, že mi to umožnili. Ale po piatich rokoch som cítil, že potrebujem zmenu. Čerstvý vzduch, novú motiváciu...“ povedal Oss a vysvetlil aj to, ako sa jeho prestup zrodil. „Požiadal ma o to práve Peter. Našli sme spolu spôsob, ako to dotiahnuť a ja som na to veľmi hrdý, ale aj šťastný, pretože sa poznáme ešte z Liquigasu, kde sme sa spriatelili a strávili sme spolu veľa pekných chvíľ,“ vyhlásil Oss, ktorý sa však asi ani v novom tíme nezbaví práce domestika, ktorý pomáha iným jazdcom.
„Samozrejme, mám aj osobné motívy a ambície, ale Peter je Peter. Je to majster sveta, takže ho budem podporovať na sto percent a urobím pre neho všetko, čo budem môcť. Zároveň si však myslím, že po jeho boku môžem aj ja dosiahnuť viac. Musím urobiť maximum pre dobrú kondíciu a hľadať možnosti na úspech v menších pretekoch,“ myslí si Oss, ktorý by mal spolu s Poliakom Maciejom Bodnarom patriť ku kľúčovým domestikom Petra Sagana najmä v jarných klasikách.
Jeho príchod veľmi oceňuje aj Peter Sagan: „Získali sme silných cyklistov. Davide Formolo a Peter Kennaugh sú výborní vrchári. Ale veľmi sa teším, že zmluvu máme s Danielom Ossom, na ktorého mám veľmi dobré spomienky ešte z Liquigasu. Je skvelým špecialistom na jednodňovky a vie perfektne čítať priebeh pretekov. Je to veľmi cenná posila,“ vyhlásil Sagan.
Čo bude robiť Oss pre Sagana
chrániť svojho lídra pred kolíziami v pelotóne
nosiť fľaše s vodou a jedlo z tímového auta
sťahovať prípadnú stratu na hlavnú skupinu po nehode, defekte alebo technických problémoch
rozbiehať špurty v záveroch etáp, resp. klasík