Informovala o tom v pondelok agentúra DPA. Na Novom Zélande zaznamenali stránky s tipmi pre prisťahovalcov počas prvých dvoch týždňov po hlasovaní z 23. júna v priemere 5300 kliknutí britských používateľov denne, pričom dovtedy to bolo 1700 kliknutí. Takmer dvakrát toľko Britov sa na týchto stránkach zaregistrovalo, aby mohli automaticky dostávať informácie o študijných, pracovných a investičných príležitostiach.
V Austrálii zaznamenala stránka s informáciami o naturalizácii deň po referende 890 kliknutí používateľov z Veľkej Británie, čo predstavovalo nárast o 368 percent. Počet kliknutí bol ešte aj mesiac po referende o 27 percent vyšší ako predtým.
Európska únia je pre obe krajiny tretím najväčším obchodným partnerom - v prípade Nového Zélandu po Austrálii a Číne, v prípade Austrálie po Číne a Japonsku. Z Nového Zélandu putuje do Británie takmer tretina vývozu, u Austrálie je to takmer 40 percent.
Nový Zéland i Austrália chcú s Britániou po jej vystúpení z EÚ vyjednať novú dohodu o voľnom obchode.