Združenie firiem Salini Impregilo a DÚHA, tak naplnilo dohodnutý míľnik v termíne. Po štvrtkovej kontrole na stavbe tunela Višňové to povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček. Ďalší míľnik bude podľa neho o 30 mesiacov, keď by mal byť tunel prerazený z každej strany. "Veríme, že najdôležitejšia stavba, čo sa týka D1 a prepojenia Bratislavy a Košíc, bude dokončená načas. Keď prerazíte prvých 100 metrov, znamená to, že stavba sa už reálne začala. Dnes sa denne razí 16 metrov, to znamená, že sa v štyroch rúrach uberú štyri metre. Dnes už má stavebná spoločnosť a všetci ľudia, ktorí sú tu, zabehnutý systém," uviedol Stromček.
Investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Pavol Kováčik doplnil, že prerazenie oboch tunelových rúr vychádza na koniec decembra 2017. "V súčasnosti na stavbe pracuje 200 zamestnancov na oboch stranách. Pevne verím, že sa nevyskytnú žiadne geologické poruchy a situácie, ktoré by postup výstavby spomalili," povedal Kováčik.
Tunel Višňové je budovaný ako dvojrúrový s jednosmernou premávkou. Jeho dĺžka bude po dokončení 7520 metrov, pričom bude súčasťou úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala s celkovou dĺžkou 13,5 kilometra. Najvyššia povolená rýchlosť v tuneli bude 100 km/h, maximálny sklon 2,9 %. Celkové klesanie od najvyššie položeného miesta v tuneli po východný portál dosiahne 154 metrov. Prieskumná štôlňa, situovaná v strede medzi tunelovými rúrami, sa zachová na účely odvodnenia horninového masívu.
Projekt bude podľa informácií Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR financovaný v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (2014-2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur.