Zmena rétoriky, lapanie národne orientovaných voličov, podpora osobností či zaplavovanie sociálnych sietí zo stretnutí po celom Slovensku. Aj takto sa snažia obaja kandidáti presvedčiť ľudí, aby im v sobotu dali svoj hlas. Čo naozaj zabralo, kto má lepší ťah na bránu a ku komu sa podľa tipérov prikloní šťastena?!
Už o pár dní sa dozvieme, kto sa stane po Zuzane Čaputovej prezidentom na ďalších päť rokov. Odborníci sa zhodujú, že napriek veľkonočným sviatkom makali volebné štáby oboch kandidátov na plné obrátky. Viac sa musel obracať Peter Pellegrini, ktorý má 5-percentné manko z 1. kola.
„Nepočítali so situáciou, že Ivan Korčok bude mať taký náskok, nepočítali s tým, že budú musieť meniť narýchlo stratégiu. Vypomstil sa im aj výber termínu, počítali s tým, že to bude pokojná, nekonfrontačná kampaň, a to sa pred druhým kolom zmenilo,“ hovorí sociológ Michal Vašečka s tým, že jeho kampaň sa sústredila najmä na voličov Štefana Harabina.
„Keď povedal, že sa stotožňuje s pánom Harabinom, cez to sa už viac ísť nedalo, lebo vo vzťahu k niektorým voličom išiel nad rámec, čo je ešte možné. Osobne som nečakal takú konfontačnú kampaň, lebo to poprelo tézy spred niekoľkých mesiacov, že bude vnášať do politiky pokoj,“ dodal.
Téma kampane
Politologička Aneta Világi tvrdí, že ak chcel Peter Pellegrini pomýšľať na víťazstvo, musel byť viac konfrontačný. „Za kľúčové považoval vojnu na Ukrajine, tam cítili mobilizačný potenciál, že na toto budú voliči počúvať. Potrebovali svoju stratégiu neútočenia zmeniť a útok na protikandidáta,“ myslí si odborníčka. Ivanovi Korčokovi odborníci doteraz vyčítali najmä nie úplne presvedčivý prejav v spoločných diskusiách, niektorí hovorili aj o falošnom vlastenectve.