Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
23.08.2014 12:00 | Správy | Domáce správy

Liehovar, ktorý dostal od štátu 4 milióny, nabáda mladých popíjať: Vodka na raňajky

Tak toto je škandál! Slovensko zaplavili bilbordy s reklamou na vodku, ktoré zobrazujú mladých opitých ľudí. 

Dopĺňajú to motivačným sloganom Ži po svojom. Odborníci a široká verejnosť len krútia hlavou. Podľa nich má reklama jasný odkaz - motivovať mladých, aby pili viac alkoholu. Výrobca vodky sa od toho dištancuje. Pikantné je, že práve táto známa spoločnosť dostala od štátu štedrú dotáciu.

 

Dievča v kufri auta s privretými očami, ďalšia vo zvláštnej póze v nákupnom košíku či mladík s pohárikom a dievčinou prevesenou cez plece. To je len časť záberov, ktoré vás majú motivovať kúpiť si vodku známej liehovarníckej firmy Gas Familia zo Starej Ľubovne. Ľudia, ktorí sú na týchto obrázkoch, budia dojem, že sú opití.

Ne­uniklo to pozornosti bežných ľudí a niektorí z nich si dali dokonca takú námahu, že sa sťažovali až na Rade pre reklamu. „K dnešnému dňu sme zaevidovali 12 podnetov na túto kampaň,“ povedala riaditeľka rady, Eva Rajčoková. Podľa nej sa ľudia sťažujú na negatívny vplyv bilbordov na mladých a podporu konzumácie alkoholu.

S týmto súhlasí aj odborník na závislosti Ľubomír Okruhlica. Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie reklamy na alkohol priamo úmerne zvyšujú konzumáciu alkoholu. Preto je zdraviu nebezpečná a nemala by sa v krajinách, kde je alkohol voľne prístupný, vôbec vyskytovať,“ povedal s tým, že takáto kampaň vplýva viac na mladých ľudí.

Marketingová odborníčka Simona Bubánová tvrdí, že kampaň je zameraná na mladšiu cieľovú skupinu. Nešťastné je jej spojenie s alkoholom. Možno sa takýto prvý plán bude niektorým ľudom aj páčiť, ale o značke treba uvažovať zodpovedne. A marketéri by sa mali správať zodpovedne, povedala Bubánová.

Pomohol štát

Už len čerešničkou na tomto prípade je, že práve tejto firme ministerstvo hospodárstva ešte za čias ministrovania Tomáša Malatinského odkleplo štedrú dotáciu z eurofondov, a to vo výške 4 milióny eur. Zdá sa však, že na ministerstve si z kontroverznej kampane ťažkú hlavu nerobia.

„Predmetná skutočnosť označená ako kontroverzná kampaň nebola zadefinovaná ako podmienka poskytnutia pomoci,“ uviedol Ladislav Bányai z tlačového odboru s tým, že predmetom zmluvy nie je financovanie kampane, ale poskytnutie nenávratnej pôžičky na technológie, výrobu či vytvorenie nových pracovných miest.

Stiahnu ich?

Nový Čas oslovil aj samotnú firmu, ktorá sa prezentuje škandalóznymi bilbordmi. Podľa nich je však všetko v najlepšom poriadku. Spoločnosť GAS Familia vo svojej novej kampani odvážne ukazuje mladých ľudí, ktorí sa dokážu baviť, a pritom nemusia byť opití. Vedia, že nechcú nudný život, no nechcú sa so životom ľahostajne zahrávať, argumentovali nám s tým, že zábery neukazujú ľudí pod vplyvom alkoholu.

Svoju novú reklamu však budú musieť vysvetľovať už na začiatku septembra na komisii Rady pre reklamu. „Ak sa zistí, že bol porušený kódex, vyzveme spoločnosť, aby reklamu upravila, alebo stiahla,“ dodala riaditeľka Rajčoková.

Reklama alkoholických nápojov nesmie:

- nevhodným spôsobom informovať o tom, že konkrétny produkt má mimoriadny účinok

- neprípustnou je reklama obsahujúca konzumáciu alkoholického nápoja alebo jej náznak maloletým alebo osobou, ktorú možno považovať za maloletú

- nesmie ani v náznakoch prezentovať nezodpovedný postoj ku konzumácii alkoholu

- nesmie zobrazovať spotrebu alkoholických nápojov za takých okolností, ktoré sú všeobecne považované za nevhodné či nerozumné

- nesmie ani naznačovať nadmernú konzumáciu alkoholických nápojov, alebo následky tejto nadmernej konzumácie, najmä nesmie zobrazovať opitých, ak nejde o prevenciu

Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: © Nový Čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou FPD Media, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk




Nora začínala ako redaktorka spravodajstva v TV Markíza, dnes robí reportáže pre Smotánku.
Foto
Manažérka Krchňáková otvorene: Najviac ju sklamala TÁTO slovenská skupina! Vážne jej toto urobili?
Záchranári sa k uviaznutým ľuďom často nemohli dostať
Foto
Najhoršia katastrofa v histórii krajiny: Desiatky mŕtvych! Vláda sa uchýlila k vážnym opatreniam
Po zranení mu ostala iba takmer neviditeľná jazva
Foto
Orangutan Rakus svojím správaním odrovnal vedcov: A nie je sám! Ktoré zvieratá prekvapili inteligenciou?
Manta Ray dokáže bez problémov preplávať aj dlhšie vzdialenosti.
Foto
Nový prírastok amerického námorníctva: V tomto je prelomová ponorka skutočne výnimočná!
Mount Everest
Najvyššie hory len pre vyvolených? Nepálsky súd odklepol nové pravidlo: Musíme to rešpektovať, tvrdia
Šéf Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) Tedros Adhanom Ghebreyesus.
Šéf WHO o útoku na Rafah na juhu Gazy: Mohlo by sa to skončiť... to snáď nie!
Man in prison hands of behind hold Steel cage jail bars. offender criminal locked in jail.
Oceňované divadelníčky sedia v base v Rusku: Súd je nekompromisný, prišla ďalšia rana
Foto
Martin Pospíšil chýbal v zostave Slovenska: Ramsay ozrejmuje dôvod!
(ilustr. foto)
Klimatická zmena má na čmeliaky katastrofálny vplyv: Hrozí im... Toto neveští nič dobré
Na archívnej snímke z 22. apríla 2024 turecký prezident Recep Tayyip Erdogan.
Turecko stoplo obchod s Izraelom: Nechceme tu vidieť konflikt, krv a slzy, vysvetľuje Erdogan
Foto
Fastfood do seba tlačila 5-krát denne: Vyjedla sa na 127 kilogramov! Uvidíte ju teraz, odpadnete
Šéf sekcie vzdušných síl USA letel v stíhačke F-16, ktorú ovládala umelá inteligencia.
Foto
Šéf sekcie vzdušných síl USA letel v unikátnom stroji: Pozrite sa, čo dokáže! Reakcia hovorí za všetko