Napriek veľkosti svojich diel bol Serra umelecky považovaný za minimalistu, ktorý dával prednosť rozmerom svojho umenia vo vzťahu k divákovi, a nie prepracovaným obrazom. Preslávili ho gigantické zakrivené plechy z oxidovanej ocele, ako napríklad 1034-tonová inštalácia The Matter of Time, ktorý zapĺňa hlavnú sálu Guggenheimovho múzea v Bilbau.
Takéto závažné diela radikálne zmenili priestory, kde boli inštalované, a často sa o nich hovorilo, že v divákoch vyvolávajú až fyzickú reakciu. "Pracujem na hranici toho, čo je možné," povedal na margo toho Serra. Na začiatku 80. rokov 20. storočia jeho práca získala renomé aj v Európe, kde mal samostatné výstavy v galériách v Nemecku a Francúzsku.
Serrovo dielo ocenili najmä v Španielsku - rodisku jeho otca: v Múzeu kráľovnej Sofie mal v roku 1992 retrospektívnu výstavu svojej tvorby. Vystavoval aj v Guggenheimovom múzeu v Bilbau.