Vodiči podľa neho zažívajú doslova šikanu, a preto bojuje magistrát s ich nedostatkom. Nákupy vodíkových či dlhých 24-metrových autobusov považuje za zbytočný luxus. DPB sa však voči vyjadreniam Hitku tvrdo ohradil.
Podľa skúseného dopraváka je v momentálne v DPB zbytočne veľa zamestnancov. „Zbytočne sa mrhá s finančnými prostriedkami daňových poplatníkov na ich mzdy, veľa funkcií je dupľovaných. Potom neostávajú peniaze pre vodičov, ktorých je nedostatok. V minulosti toľko zamestnancov v DPB určite nebolo,“ tvrdí Hitka.
Ceny cestovných lístkov a električeniek sú podľa neho príliš vysoké. „Magistrát najskôr sľuboval, že iba zdražením cestovného môže doprava ostať na rovnakej úrovni, teda ostanú rovnaké intervaly medzi spojmi. Nakoniec ale aj tak DPB dospel k tomu, že je to neudržateľné pre nedostatok vodičov,“ vraví dopravný odborár.
Príliš veľké autobusy
Vodiči vraj zažívajú šikanu. „Na niektorých zastávkach napríklad nie je možné, aby vodič odišiel v presne stanovenom čase, keďže sa tam strieda veľa autobusov. Keď však vodič odíde čo i len o sekundu skôr zo zastávky, má krátené prémie. Sledujú to na kamerách, aj na dátových kartách. Sľubujú platy od 1400 do 2200 euro, čo sa ale vôbec nezakladá na pravde. Niet sa čomu čudovať, že vodiči radšej idú pracovať inde,“ tvrdí Hitka, ktorý zároveň kritizuje aj nákupy nových vozidiel.
Podľa neho stačilo v mnohých prípadoch opraviť staré autobusy či trolejbusy. „Nemáme napríklad prispôsobené haly, kde by sa mohla údržba vodíkových autobusov robiť,“ vysvetľuje Hitka. Zároveň podľa neho môžu mať nové 24-metrové trolejbusy problém s otáčaním sa na niektorých miestach, niekde dokonca môžu spôsobiť preťaženie.
„Napríklad na moste cez malý Dunaj na Gagarinovej je nosnosť jedného vozidla maximálne 40 ton. Lenže tento trolejbus má pri plnej obsadenosti 40 a pol tony. Kto bude garantovať, že súbežne s týmto trolejbusom nepôjde aj kamión, čo by spôsobilo preťaženie mosta?“ pýta sa.