Informuje o tom technologický startup elv.ai, ktorý sa zameriava na moderáciu diskusií v online priestore a analyzoval aktivity okolo kampaní. Z 19 842 komentárov na sociálnych sieťach Facebook a Instagram musel skryť 4 920, čo je 25 percent všetkých komentárov. „Na Facebooku sme sledovali 15 480 komentárov, z ktorých 27 percent bolo skrytých. Na Instagrame to bolo 4 362 komentárov, pričom 16 percent z nich bolo skrytých,“ informoval CEO elv.ai. Jakub Šuster. Najväčšiu aktivita trollov zaznamenali tesne pre voľbami, čo je podľa neho bežný trend, keďže dezinformačné kampane sa snažia ovplyvniť verejnú mienku v kľúčovom období.
Medzi najvýznamnejšie mobilizačné kampane patrila iniciatíva Chcem tu zostať, kampaň o.z. Mladí proti fašizmu a iniciatíva ZMUDRI.sk. Tieto kampane mali za cieľ povzbudiť občanov k účasti na voľbách, avšak ich profily na sociálnych sieťach sa stali terčom pre nenávistné a dezinformačné komentáre.