Štvrtok 22. 2.
Etela
11.10.2023 14:09 | Správy | Zahraničné správy

Existuje mimozemský život? Prekvapí vás, na čom sa experti v Bratislave zhodli

Vo vesmíre existujú tisíce planét mimo Slnečnej sústavy. Na vznik foriem života sú však potrebné špecifické podmienky vrátane prítomnosti vody či primeranej teploty. Povedal to v utorok v Bratislave švajčiarsky astrofyzik a držiteľ Nobelovej ceny (2019) Michel Mayor. V diskusii s ďalšími expertmi hovorili o možnom výskyte života vo vesmíre aj o metódach skúmania planét mimo Slnečnej sústavy.

Fotogaléria
5
fotiek v galérii

Moderátor diskusie, novinár David Eicher na úvod pripomenul, že nad možným životom mimo našej planéty sa zamýšľali už antickí Gréci. Mayor i astrofyzik Garik Israelian dodali, že vo vesmíre sa vyskytujú látky, ktoré by biologické formy života mohli umožniť.

Mayor povedal, že dodnes bolo objavených približne 5000 planét mimo našej Slnečnej sústavy. Tieto planéty sú rôznorodé a v oblasti zloženia odlišné od planét Slnečnej sústavy - sú zložené z vody, plynov či ľadu, či skál. Od úplného porozumenia procesu vzniku planét sme podľa jeho slov ešte ďaleko.

"Ďalšou otázkou je, či máme kapacitu objaviť planétu s podmienkami vhodnými na vývoj úplných chemických podmienok na život," povedal a vyslovil otázku, či je ľudstvo vôbec schopné objaviť planétu s technicky vyspelou spoločnosťou a inteligentnou formou života.

Israelian dodal, že prvky a procesy na vznik planét, hviezd a zložitých molekúl sú vo vesmíre prítomné. "Vieme, že ingrediencie na vytvorenie života sa vo vesmíre vyskytujú - uhlík, dusík, kyslík, atď.," povedal. Tieto molekuly označil za najstabilnejšie.

"Fyzika a chémia nám určujú isté hranice," povedal Mayor. Život podľa jeho slov nemôže vzniknúť na planétach zložených z plynov či na príliš horúcich planétach.

pokračovanie
Viac k téme:

Roman Michelko
Michelko o schválenej novele Trestného zákona: Nikoho nechceme zo sexuálnych delikventov chrániť
Kralevich rozpútala vojnu s vdovou po Lazarovi.
Zakázaná láska Kralevich s milionárom Lazarom († 66)? Po smrti boháča rozpútala vojnu s vdovou!
Váš Tip
Na východe Slovenska sa opäť triasla zem! Zdena vystrašila správa na mobile
V obci Veľké Teriakovce v okrese Rimavská Sobota došlo v stredu (21. 2.) večer k dopravnej nehode, pri ktorej sa vážne zranil 59-ročný chodec.
Vodič spravil zásadnú chybu: Skončilo to zrazením chodca na priechode! Bude mať vážne následky?
Na snímke poslanec parlamentu SR Tibor Gašpar (Smer-SD) počas 4. schôdze NRSR v Bratislave 24. novembra 2023.
Pohľad na trestnú politiku štátu podľa Gašpara určuje vládna koalícia: Komentoval aj nesúhlas opozície
Žltačka na východe Slovenska: Opatrenia prijíma už aj Slovenská pošta! Takto chce chrániť zamestnancov
Občania Ukrajiny (ilustračné foto).
Mesto ruší dočasné ubytovanie pre Ukrajincov: Kde majú nájsť útočisko po úteku pred vojnou?
Veľká zmena v živote Schumachera: TOTO sa stane po prvý raz od nehody
Komička má za sebou náročnú operáciu.
PRVÉ slová Evelyn po vážnej operácii: Išlo jej o život! Desivé detaily zákroku a lámania kostí
Karlos Vémola a Lela na dovolenke.
Manželka Terminátora Lela Vémola o živote s bojovníkom MMA: Doma je to niekedy divoké
Protestujúci farmári a poľnohospodári o 12.00 h tak, ako avizovali, zablokovali kruhový objazd v obci Hriadky.
Chcete sa dostať do metropoly východu? Pozor na protestujúcich farmárov! Zablokovali kruhový objazd
Tomasz Komenda bol odsúdený za zločin, ktorý nespáchal,
FotoVáš Tip
Neprávom trpel vo väzení za vraždu, ktorú nespáchal: Keď sa mal Tomasz dočkať spravodlivosti, zomrel!