„Google platí za tieto privilegované pozície viac ako 10 miliárd dolárov ročne,“ uviedol Dintzer a dodal, že „zmluvy spoločnosti Google zabezpečujú, že konkurenti sa nemôžu vyrovnať monetizácii reklamy na kvalitu vyhľadávania, najmä v telefónoch“ a „prostredníctvom tejto spätnej väzby sa toto koleso točí už viac ako 12 rokov. Vždy sa otáča v prospech spoločnosti Google“.
Dintzer zároveň vysvetlil, že čím viac vyhľadávaní spoločnosť Google spracuje, tým viac údajov zhromaždí a následne ich môže použiť na zlepšenie budúcich vyhľadávaní a získať tak ešte väčšiu výhodu oproti svojim konkurentom. „Dáta používateľov sú pre vyhľadávač kyslíkom,“ vyjadril sa s tým, že vďaka dominancii na trhu sú „vyhľadávacie a reklamné produkty spoločnosti Google lepšie, ako môžu jej súperi dúfať“. A práve preto podľa neho Google platí toľko za to, aby bol ich vyhľadávač predvolenou voľbou v produktoch spoločnosti Apple a ďalších.
Google začal podľa Dintzera „predvolené nastavenia využívať ako zbraň“ pred viac ako 15 rokmi, pričom citoval interný dokument spoločnosti, v ktorom opatrenia označujú za „Achillovu pätu“ pre konkurenčné vyhľadávače, ktoré ponúkajú spoločnosti Yahoo a MSN.