Zájazd si objednali prostredníctvom cestovnej kancelárie a na ostrov sa už veľmi tešili. V deň odchodu však zmeškali lietadlo, pretože podľa ich slov im skorší odlet oznámili na nesprávny mail. Do Grécka leteli až o 3 dni neskôr a museli si kúpiť aj nové letenky.
„Z Bratislavy sme mali odlietať o 17.45 hod., z Banskej Bystrice sme vyrazili napoludnie, aby sme mali časovú rezervu. Keď sme boli pri Nitre, zazvonil mi telefón,“ spomína na desivú chvíľu mladá žena. „Volali z letiska, že kde sme, že lietadlo o chvíľu odlieta a máme sa ponáhľať. Samozrejme, že sme ho nestihli. Let sa posunul o 3 hodiny skôr a zástupca spoločnosti, kde sme si kupovali letenku, mi to oznámil na zlú mailovú adresu,“ vysvetlila Ingrid s tým, že to poslal na adresu, ktorá nebola na zmluve a ani ju nekontaktoval ohľadom zmeny odletu telefonicky, hoci predtým s ním viackrát telefonovala.
„To bol šok. Na dovolenku sme sa rozhodli ísť kvôli deťom, ale už to nebolo ono a boli sme tam o 3 dni menej. Za nové letenky sme dali asi 1 250 € a keď sme prileteli na ostrov, museli sme si zaplatiť za 2 taxíky. Obrátili sme sa na cestovku, tí si chybu nechcú uznať, hoci nám dala za pravdu aj Slovenská obchodná inšpekcia. Žiadame, aby nám náklady zaplatili, žiaľ, zatiaľ márne,“ dodáva Ingrid Záhorčáková.
„Nezabezpečením poskytovaných služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie, bol porušený zákon o ochrane spotrebiteľa,“ skonštatovala v stanovisku SOI. V prípade, ak Ingrid Záhorčáková neuspeje s reklamáciou, môže sa podľa inšpekcie obrátiť na súd alebo združenia na ochranu spotrebiteľa. „Prípad je ešte v riešení SOI, po jeho prešetrení pošlem oficiálne vyjadrenie,“ uviedol podnikateľ, ktorý rodine zájazd predal. Dodal, že bude rád, keď sa bude o prípade informovať: „Aby si začali dovolenkári pravidelne kontrolovať komunikačný kanál, cez ktorý komunikujú s cestovnou kanceláriou.“
Zmena času odletu
Stanislav Macko, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr
Zákon neurčuje jednoznačne, akou formou a v akom časovom predstihu má CK povinnosť informovať klienta o zmene termínu odletu na dovolenku. CK však má povinnosť informovať klienta o všetkých službách už pri podpise zmluvy o obstaraní zájazdu. Pokiaľ nemôže preukázať detaily o leteckej doprave pri podpise zmluvy, musí najneskôr 7 dní pred začatím zájazdu informovať klienta písomne o všetkých skutočnostiach, ktoré sú pre klienta dôležité a ktoré sú CK známe, t. j. aj o leteckej doprave.