Deti si spočiatku na prítomnosť psíka museli zvyknúť a najskôr rozptyľoval ich pozornosť, avšak už krátko na to interakcia so spolužiakom prinášala krásne výsledky. "Deti si neraz utierali slzavé oči do jeho kožúška alebo si k nemu ľahli a v spoločnom klbku, bez pohnutia, vydržali veľmi dlho. Deti vyhľadávali Robinovu prítomnosť, keď boli nešťastné a smutné. Robili to bezprostredne a z ich iniciatívy. Samu ma dojímalo, ako deti fantasticky, až intuitívne, na psa reagujú. A s údivom som sledovala ich premenu z frustrácie a neistoty na kľud a pohodu," uviedla Janka, ktorá vychováva Vilka. Okrem toho však iniciatíva upozorňuje, že zviera motivuje deti v škole aj k lepším fyzickým a mentálnym výsledkom. Zvierací ombudsman sa preto snaží presadiť zavedenie povinného vzdelávania detí v oblasti ochrany zvierat do školských osnov.