Ako uviedol v rozhovore pre TASR, dotiahnutie jednotlivých míľnikov v rámci plánu obnovy je veľkou prioritou, dôležitosť je podľa neho potrebné klásť práve kurikulárnej reforme.
"Kurikulárna reforma je pre mňa príležitosťou zmeniť prístup, priestor alebo spôsob, akým vzdelávame naše deti v školách. To je pointa kurikulárnej reformy," vysvetlil. Podľa neho obsahuje i ďalšie dôležité prvky typu kritické myslenie, schopnosť interakcie medzi žiakmi či hodnotové a charakterové vzdelávanie. Ide aj o holistický prístup k deťom, keď by sa na nich nepozeralo len ako na nositeľov jednotlivých akademických vedomostí z rôznych vzdelávacích oblastí, ale pozeralo sa na nich ako na dedičov.
Ďalej ide aj o ďalšie ciele, ktoré vyplývajú z plánu obnovy, ale aj z prirodzených potrieb spoločnosti, napríklad reformu poradenského systému. "Jej cieľom je, aby všetky služby, ktoré potrebujú deti, rodičia a učitelia, boli vo vyššej kvalite a vo väčšej miere dostupné všetkým, ktorí to potrebujú," uviedol Horecký. K cieľom patrí aj zatraktívnenie slovenského vysokoškolského prostredia. Podľa Horeckého nám nepomôže, keď budeme pozerať na vysoké školy len kriticky a upozorňovať iba na ich slabiny. Vysoké školy majú podľa jeho slov dvíhať spoločnosť a posúvať ju dopredu, majú byť "lokomotívou kultúrneho étosu rozvoja múdrosti, nadpolitického a nadčasového rozmeru".