27.11.2022 16:00 | Správy | Servis | Zdravie

Sú všade okolo nás: Toto sú 4 najsmrteľnejšie bakteriálne infekcie a ich varovné signály

Bežné bakteriálne infekcie sa podľa analýzy stali druhou najčastejšou príčinou úmrtí na celom svete.

V roku predtým, ako svet zasiahol koronavírus, bolo jedno z ôsmich úmrtí (7,7 milióna) na celom svete spôsobené každodennými baktériami, ako sú E.coli. Odborníci z USA uviedli, že v roku 2019 zabili viac ľudí ako bakteriálne infekcie iba srdcové choroby.

Nárast bakteriálnych infekcií, ktoré môžu spôsobiť kožné infekcie, otravu jedlom a zápal močových ciest, poukazuje na rastúcu hrozbu antimikrobiálnej rezistencie, uviedli vedci. V závažných prípadoch, keď antibiotiká neúčinkujú, môžu bakteriálne infekcie spustiť sepsu - smrteľnú chorobu spôsobenú útokom imunitného systému.

Len päť baktérií, akými sú E.coli, S. aureus, S. pneumoniae, K. pneumoniae a P. aeruginosa, bolo zodpovedných za polovicu úmrtí. Zvyšné úmrtia spôsobilo 28 iných, menej častých bakteriálnych infekcií. Až doteraz sa experti domnievali, že väčšina vražedných bakteriálnych infekcií sa vyskytla v špecifických skupinách alebo v určitých častiach sveta.

Ako píše The Sun, nová analýza uverejnená v časopise Lancet však odhalila, aké rozsiahle sú úmrtia spôsobené baktériami. Autori vyzvali na zvýšenie financovania nových vakcín, aby sa znížil počet úmrtí, a zároveň varovali pred „neoprávneným užívaním antibiotík“.

Vedci zistili, že S. aureus bol hlavnou bakteriálnou príčinou smrti medzi ľuďmi staršími ako 15 rokov. Zatiaľ čo S. pneumoniae bola spojená s najväčším počtom úmrtí detí mladších ako päť rokov. Úmrtnosť bola podobná medzi mužmi a ženami. V rôznych častiach sveta však stále existovali veľké rozdiely. Najvyššiu úmrtnosť mala subsaharská Afrika, kde na 230 bakteriálnych infekcií zomrelo 100 000 ľudí.

O piatich najsmrteľnejších infekciách a ich príznakoch si môžete prečítať na ďalších stranách >>>>

pokračovanie
Viac k téme:
Autor: © Nový Čas

V Rusku čelia prírodnej katastrofe už niekoľko dní.
Katastrofa v Rusku: Pri Urale sa schyľuje k najhoršiemu, stovky ľudí ostali bez domova
Podľa autora videa nejde o žraloka.
V chorvátskom Dubrovníku natočili zvláštneho tvora: Objaví sa len RAZ za pár rokov!
Blesky nad elektrárňou Orot Rabin neďaleko izraelského mesta Hadera.
Nad konfliktom medzi Izraelom a Iránom sa zaťahujú mraky: Svetoví lídri upozorňujú, dôjde k najhoršiemu?
(ilustračné foto)
Prudká zmena počasia dá Slovensku zabrať: Platí výstraha a pozor, v noci to bude ťažké!
Biely dom (ilustračná fotografia).
Chystá sa hlasovanie, na ktoré čaká celý svet: Dočká sa Ukrajina a Izrael pomoci od Spojených štátov?
Otec Milan je obvinený z týrania blízkej a zverenej osoby. Príbuzná tvrdí, že deti netýral.
Hrôza detí v Dolných Orešanoch: Neľudské týranie a chladnička na zámok! Otvorená spoveď príbuznej obetí
Presov, Slovakia - August 13, 2014: People walking on main street in the center of Presov in Slovakia during cloudy day in summer 2014
Prešov sa tento rok poponáhľal: Počasie ho donútilo začať s rozsiahlou činnosťou skôr! Koľko to bude stáť?
Ilustračné foto
Obetiam domáceho násilia svitá na lepšie časy: Hlava štátu podpísala zákon, ktorý násilníkom nič nedaruje
Na nedatovanej snímke amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) objekt, ktorý v marci 2024 poškodil dom na Floride.
Mužovi na Floride zničil dom čudný predmet z vesmíru: NASA musela vyjsť s pravdou von!
V meste Poprad rozkvitli tulipány.
FotoVáš Tip
Poprad zažil, čo už dávno nie: Táto nádhera prišla o 3 týždne skôr, pozrite si FOTKY!
Joe Biden so ženou Jill.
Bidenovci prezradili, koľko zarábajú: Jill, oplatí sa ti vôbec pracovať?!
A stock photo of a Police Line 'Do Not Cross' caution tape with a defocused police car with sirens flashing red and blue.
Hororové vyčíňanie v Austrálii: Z desivého incidentu je podozrivý aj 15-ročný chlapec