Nedeľa 5. 2.
Agáta
11.11.2022 17:30 | Správy | Zahraničné správy

Prekonali ste koronavírus? Vedci prišli s novými zisteniami: Táto správa vás zaručene nepoteší

Vedci už tušia, prečo osoby, ktoré prekonali COVID-19, môžu byť náchylnejšie na nákazu inými infekčnými chorobami. Vírus SARS-CoV-2 totiž svojím pôsobením v tele narúša zdravú črevnú mikroflóru. Ako je známe, práve skladba črevného mikrobiomu zásadne ovplyvňuje imunitný systém.

Pokiaľ sa skladba týchto mikroorganizmov vychýli k nezdravej zostave, obranyschopnosť tela sa oslabí. Pacienti by tiež mohli byť náchylnejší na sekundárne infekcie, pretože druhy mikroorganizmov odolné voči antibiotikám môžu uniknúť do krvného riečišťa.

Naše zistenia naznačujú, že infekcia koronavírusom priamo zasahuje do zdravej rovnováhy mikróbov v čreve, čo ďalej ohrozuje pacientov v tomto procese. Teraz, keď sme odhalili zdroj tejto bakteriálnej nerovnováhy, môžu lekári lepšie identifikovať pacientov s koronavirom, ktorí sú najviac ohrození sekundárnou infekciou krvného riečišťa,“ vysvetľuje autor výskumu profesor Ken Cadwell z New York University.

Štúdia bola publikovaná v časopise Nature Communications. „Táto nová štúdia je prvá, ktorá ukazuje, že samotná infekcia koronavírusom, a nie počiatočné použitie antibiotík na liečbu choroby, ako si iní odborníci mysleli, poškodzuje črevný mikrobióm. Štúdia tiež poskytuje prvý dôkaz, že úplne rovnaké baktérie v črevách sa dostávajú do krvného obehu pacientov a spôsobujú nebezpečné infekcie,“ dodáva profesor Cadwell.

Autor: Famous, © Nový Čas, dk

Meteorológovia varujú! Teploty klesnú hlboko pod bod mrazu: Hrozí vám nebezpečenstvo
Polícia zadržala obávaného sexuálneho predátora z Česka: Ohavné, čoho všetkého sa dopustil!
Šialené odhalenie Margot Robbie: Pri natáčaní filmu šňupala také množstvá, že jej to spôsobilo bolesť!
Ambulanciám klepli po prstoch: Toto nie je v súlade so zákonom! Stopnú ďalšie poplatky?
Šláger českej ligy bavil na ľade aj v hľadisku: Fanúšikovia Sparty si rýpli do majiteľa Pardubic
Vlastnoručne písaný list princeznou Dianou ide do aukcie: Aj jeho obsah navždy zmenil britské dejiny
Posun v prípade zavraždenej ženy († 44): Polícia vzniesla obvinenie! Zabil ju vlastný manžel?
Rytmus svoju polovičku a synčeka rozmaznáva: Jasmina a Sanel si užívajú luxus, aký si nemôže dovoliť každý!
Váš Tip
Hrozivé zábery: Bratislavu obsadili potkany veľké ako ratlíky, deratizéri sú v pozore: Za problémy s hlodavcami zaplatia občania
Žene sa podarilo otehotnieť napriek antikoncepcii: Neuveríte, čo bábätko držalo v ruke pri narodení
Zima ani zďaleka nepovedala posledné slovo: V pondelok môže teplota klesnúť až pod -20 stupňov!
Sólymos sa pochválil fotografiou, ktorá vám vyrazí dych: Stretnutie so svetoznámym hercom!