Uchádzačom o prezidentské kreslo pomáha v prebiehajúcej kampani celý tím odborníkov. V každom volebnom štábe sú ľudia, ktorí majú bohaté mediálne skúsenosti. Kto teda v skutočnosti určuje trendy kampane?
Robert Fico
Marek Maďarič
Premiér stavil na overený tím, ktorý v Smere využívajú už niekoľko rokov. Za obsahovú stránku kampane je zodpovedný podpredseda strany Marek Maďarič. „Stratégia kampane sa samozrejme konzultuje aj s kandidátom na prezidenta, pričom v skupine je viacero ľudí,“ zdôraznila hovorkyňa strany Monika Počátková.
Andrej Kiska
Radoslav Baťo
Kampaň vedie bývalý hovorca Ivety Radičovej, ktorý po jej boku stál dlhé roky. Tím najbližších spolupracovníkov tvorí podľa hovorcu Michala Račka desať ľudí v Bratislave a v Poprade. „Samozrejme, veď je to Andrej Kiska, kto kandiduje za prezidenta SR,“ odpovedá na otázku, či sa aj samotný kandidát podieľa na príprave kampane.
Pavol Hrušovský
Mária Hlucháňová
V internej skupine je osem ľudí, ktorí spolupracujú s kreatívnym tímom. „Šéfkou kampane je Mária Hlucháňová, ktorá pracovala ako novinárka v Slovenskom rozhlase a denníku,“ tvrdí Krajčovič, šéf tlačového odboru. Hrušovský sa podľa neho zapája aj do tvorby jednotlivých myšlienok kampane, keďže musí byť so stratégiou stotožnený.
Milan Kňažko
Martin Lengyel
Kňažko má podľa vlastných slov nízkorozpočtovú kampaň. „Priamo v štábe pracuje päť ľudí na dobrovoľníckej báze,“ približuje šéf kampane Martin Lengyel. Práve ten bol v roku 2004 v tíme Juščenka, víťazného prezidentského kandidáta na Ukrajine. „Milan Kňažko trval na tom, aby sme nikdy nesľubovali, čo prezident nemôže splniť,“ tvrdí Lengyel.
Radoslav Procházka
Martin Dubéci
Najužší tím podľa šéfa kampane Martina Dubéciho tvoria len traja ľudia. „Radoslav Procházka je aktívnym tvorcom stratégie,“ prízvukuje. Myšlienky vraj pochádzajú priamo od neho, ktoré následne konzultuje so svojím pracovným tímom. „Externé služby využívame na niektoré produkčné činnosti,“ dopĺňa nakoniec Dubéci.