Výstavba križovatky diaľnic D1 a D4 robí už dlhé mesiace vrásky na čele nielen motoristom, ale aj politikom a úradníkom. Hoci samotný obchvat D4 už funguje niekoľko mesiacov, jeho prepojenie na existujúcu diaľnicu D1 je v nedohľadne.
Keď NDS nedávno konečne vysúťažila, že križovatku bude stavať poľská firma Budimex, ozvalo sa združenie spoločností Starbug a Porr, ktoré boli v súťaži na druhom mieste. Tí proti rozhodnutiu podali námietku, ktorú teraz musí posúdiť Úrad pre verejné obstaravanie (ÚVO). Kvôli tomu sa realizácia stavby opäť predĺži.
„Komisia na vyhodnotenie ponúk sa už aktívne predmetom námietky zaoberá, pričom v stanovenom termíne poskytneme ÚVO svoje odborné vyjadrenie, rovnako aj kompletnú dokumentáciu k verejnému obstarávaniu,“ uviedla hovorkyňa diaľničiarov Eva Žgravčáková.
Projekt obchvatu Bratislavy bol schválený ešte v roku 2014. Pôvodne mala cesta D4 prechádzať ponad diaľnicu D1. Projekt sa však niekoľkokrát menil, najmä kvôli protestom starostov niektorých mestských častí. Nakoniec štát projekt upravil tak, aby sa obchvat postavil popod už existujúcu diaľnicu.
Zmluva s koncesionárom sa podpísala v roku 2016, jej súčasťou však už nebolo prepojenie na existujúcu diaľnicu D1. Križovatka sa tak zo zmluvy vyňala a jej realizáciu dostala na starosť NDS. Roky sa potom nedarilo situáciu s prepojením dvoch diaľnic vyriešiť. Ministerstvo dopravy zatiaľ o termínoch možného podpisu kontraktu nechce špekulovať. Minister Andrej Doležal však už skôr avizoval, že to nebude skôr ako v roku 2024.