Strážcovia prístupu budú musieť umožniť tretím stranám interoperabilitu s ich vlastnými službami (výmenu správ, zvukových správ a súborov naprieč aplikáciami). Používatelia tak dostanú väčší výber a vyhnú sa odkázanosti iba na jednu aplikáciu alebo platformu. Takisto budú musieť povoliť komerčným používateľom možnosť propagovať svoje produkty a služby a uzatvárať zmluvy so zákazníkmi mimo platformy strážcu prístupu.
Strážcovia prístupu už nebudú môcť hodnotiť na svojich platformách svoje vlastné služby alebo produkty lepšie než produkty či služby tretích strán, zamedziť používateľom odinštalovať akýkoľvek predinštalovaný softvér alebo aplikáciu alebo používať aplikácie či obchody s aplikáciami tretích strán. Po novom nemôžu ani spracúvať osobné údaje používateľov na účely cielenej reklamy, pokiaľ na to nezískali výslovný súhlas.
Ak strážca prístupu nové pravidlá nebude dodržiavať, eurokomisia mu môže uložiť pokutu až do výšky 10 percent jeho celkového celosvetového obratu v predchádzajúcom finančnom roku, respektíve 20 percent v prípade opakovaného porušenia pravidiel.