Ilustroval to na výpočte, pri ktorom vychádzal z údajov tankera British Pioneer, ktorý bol vyradený z prevádzky v roku 2018. Fiktívna trasa jeho výpočtu viedla z americkej Louisiany do Rotterdamu a späť, čo predstavuje približne 10.000 námorných míľ, respektíve 18.500 kilometrov. Na prekonanie tejto vzdialenosti potrebuje zhruba 20 dní.
Pri maximálnej dennej spotrebe 100 ton ťažkého vykurovacieho oleja by celkovo minul 2000 ton tohto oleja. Z toho vyplýva, že 20 takýchto tankerov by spotrebovalo 40.000 ton ťažkého vykurovacieho oleja, alebo inými slovami približne 40 miliónov litrov paliva. Čo podľa Schellenbergera zodpovedá zhruba 80.000 vozidlám, ktoré spotrebujú 500 litrov paliva ročne. Pritom len v Nemecku spotreba pohonných hmôt všetkých motorových vozidiel v roku 2020 predstavovala 42 miliárd litrov paliva.
Portál BloombergNEF uvádza, že v roku 2019 bolo na výrobu paliva pre vozidlá potrebných približne 42,5 milióna barelov surovej ropy denne. To sa rovná 15 miliardám barelov alebo 2,3 miliardám ton ropy ročne.