Do úvahy treba brať nielen prevádzkové náklady a sumu určenú na uhradenie poistky, ale aj stratu hodnoty. Sú to desiatky, stovky či nebodaj tisíce eur mesačne?
Predpokladajme, že elektromobil budeme vlastniť 5 rokov a najazdíme približne 125 000 kilometrov, teda 25 000 km ročne. Do nákladov treba zarátať stratu hodnoty, prevádzkové náklady, zahŕňajúce nabíjanie, povinné a havarijné poistenie, daň z auta, náklady za povinný servis, ako aj náklady spojené s výmenou pneumatík, môžu byť mesačné náklady, napríklad 373 eur v prípade malého mestského elektromobilu, akým je Smart fortwo coupé EQ, ale celkové náklady môžu dosiahnuť takmer tisíc eur, pokiaľ siahnete po luxusnom SUV v plnej výbave a s pohonom všetkých kolies.
Takým je napríklad Polestar 2. Rozdiel v priemernej spotrebe predstavuje podľa medzinárodnej normy WLTP približne 2 kWh, čiže je jasné, že dobíjanie za touto sumou nestojí. Rolu hrá amortizácia, ako aj náklady spojené s ostatnými premennými, teda spomínanými poistkami či výmenami pneumatík, ktoré elektromobily doslova požierajú.